Gå til innhold

Trenger hjelp. Jeg har to kandidater til nytt lydkort


Anbefalte innlegg

Jeg bruker for tiden det lydkortet som er på hovedkortet mitt. Jeg hører veldig mye på musikk.(på pcen) Den er koblet til et stereo anlegg(høytalere fra kirksaeter) jeg spiller også en del. Det integrerte lykortet er jo ikke akkurat av beste sort så...

 

Jeg skal nå bestille meg et nytt lydkort,men jeg trenger hjelp til å velge hvilket.

 

Jeg har funnet to alternativer. De er :

 

Creative soundblaster Live player 5,1 (Bulk) 305,-

Creative soundblaster Audigy player (Bulk) 618,-

 

Det er jo klart at audigy er bedre men er det verdt de ekstra pengene? (Da mener jeg til mitt bruk)

Det koster jo dobbelt så mye som det andre. Vil jeg merke stor forskjell når jeg hører på musikk?

 

Jeg har et spørsmål til:

På oversiden av kabinettet mitt er det inngang for lyd. Jeg har koblet denne til hovedkortet, men når jeg får et pci lydkort må jeg da flytte disse kablene direkte på det nye lydkortet eller kan de stå der de er?

 

 

EDIT: Er audigy2 et alternativ til mitt bruk også, eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv hørt fra en del at terratec skal være bedre lydkort til musikk, film... enn creative sine (muligens ikke audigy 2 kortet men det koster en del...).

I såfall kan du vurdere denne fra komplett:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...16&GrpID=3&s=pl

 

Koster riktignok litt mer en begge kortene du foreslo men er da retail :-?

Så dessuten på testen på testen her på HW at dette lydkortet hadde fått 6(-)

Lenke til kommentar

et lydkort skal jo bare gi lyd så se at det avlaster cpu skikkelig så spillene kan ta flere % kraft ellers trenger du ikke noe avansert lydkort hvis du ikke har de überhøytalerne på det high end stereoanlegget. Har cambridge sooundwarks 4.1 system og lydkortet er rett og slett for bra for dem...

Lenke til kommentar
Har selv hørt fra en del at terratec skal være bedre lydkort til musikk, film... enn creative sine (muligens ikke audigy 2 kortet men det koster en del...).

I såfall kan du vurdere denne fra komplett:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...16&GrpID=3&s=pl

 

Koster riktignok litt mer en begge kortene du foreslo men er da retail :-?

Så dessuten på testen på testen her på HW at dette lydkortet hadde fått 6(-)

Hvis han vil ha

Creative Soundblaster Audigy 2 bulk

koster jo det akkurat det samme som TerraTec SoundSystem Aureon 5.1 Sky, nemlig 773,- hos Komplett.
Lenke til kommentar

Jeg tror jeg går for et av audigy kortene. Selv om jeg da må droppe noe av det andre jeg skulle bestille, men jeg hører så mye på musikk at jeg vil prioritere et bra lydkort.

 

Jeg skal ha kortet bulk, ettersom man får med driverne når man bestiller bulk på komplett.

 

Vil jeg merke noen forskjell på audigy 1 og 2 til mitt bruk? Med mine stereo høytalere. Det er ganske gode høytalere de kostet 4500,-

 

Hva ville dere valgt? Forskjellen er jo bare på rundt 150kr

 

Håper at noen kan svare på det andre spørsmålet jeg stilte også

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...