Gå til innhold

Hjemmenettverk - skriver svarer ikke


Anbefalte innlegg

Jeg har en hovedmaskin med skriver. I et annet rum har jeg en laptop som deler samme skriver.

 

Det å skrive ut et dokument fra laptopen har fungert hele tiden. Alt fungerer nå også helt til jeg klikker - skriv ut. Da får jeg plutselig en melding om at skriveren svarer ikke.

 

Det er ikke noe som tyder på at det er noe galt med nettverksforbindelsen. Surfing og alt ellers funker.

 

Skriveren er koblet til hovedmaskinen og her fungerer alt normalt. I kontrollpanelet på laptopen vises det også at skriveren er online og klar, men som sagt noen utskrift får jeg ikke.

 

Dersom jeg flytter skriveren og kobler den direkte til laptopen fungerer alt som det skal.

 

Div. hjelpesider har ikke løst dette. Noen som har noe ide om hva dette kan være ??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjører fortsatt XP på begge maskinene. Det er samme driveren, dette sjekket og skal være iorden. Alt fungerer normalt på hovedmaskinen. det gjør det også på laptopen i stua helt til jeg klikker- skriv ut. Det er da jeg får melding om at skriveren svarer ikke.

 

Hvordan får jeg sjekket at printeren har statisk IP ?? Og hvordan får jeg satt opp at den skal ha det ??

Lenke til kommentar

Mulig viruset infiserte en av filene til printeren som gjør at den ikke fungerer skikkelig. Prøv derfor å legge inn all programvare på nytt og sjekk om det hjelper. Jeg mistenker at det er problemet, evt at viruset tok knekken på noen andre filer. Da er forslaget mitt å tilbakestille pcen tilbake til tiden før du fikk viruset.

 

Det er så langt mine tips.

 

 

Mvh Faller

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...