Gå til innhold

3TB harddisk software-feil? Windows 7 hengelås symboler


Anbefalte innlegg

Heisann godtfolk.

 

min 3TB Western Digital har fungert strålende siden jeg fikk den, men etter at jeg installerte windows 7 på nytt på pc'en min, så har 3TB harddisken oppført seg merkelig.

 

(OS er installert på en 240gb SSD disk, så OS'et har ingenting med 3TB'en å gjøre direkte)

 

Først var en del av mappene ikke tilgjengelig, så jeg tok en chkdsk, etter chkdsk'en var alle mappene utilgjengelig, og alle mapper har nå fått henge-lås symbol over seg.

 

Prøvd å ta 2-3 CHKDSK til, med "fix bad sectors" valget, men som dere vet tar en slik prosedyre lett 10-12 timer på en 3TB disk, så har bare testet ett par ganger med dette.

 

Nå, jeg bootet opp i safe-mode, og tok eierskap for filene (antok dette var feilen), etter restart har fortsatt alle mapper hengelås-symbol over seg, men nå får jeg tilgang til mappene.

 

Jeg kopierte ut all data over på en annen 3TB disk jeg har liggende, men etter kopiering, når jeg prøver å åpne visse filer får jeg error.

 

Det virker som filene har tatt skade på 3 TB kilde-disken. Jeg fornemmer at det kan være windows 7 sin måte å takle filer fra ett annet windows system, hvis den tror man er en kjeltring.

 

Men hvordan får jeg fikset dette? Noen av filene virker, men jeg skulle gjerne hatt alle filene til å virke som dem gjorde. Det er ingen hardware feil på denne harddisken. Og jeg vil nødig ta en total filerecovery på 2,5 million filer, 32 000 mapper og over 3000 gigabytes.

 

Vet noen råd? Hvordan får jeg fjernet hengelås symbolene permanent? Slik det ser ut nå er det windows som holder filene låst av "sikkerhets årsaker".

 

 

Update 1: Jeg har nå klart å fjerne hengelås-symbolet ved å legge til Authenticated Users. Men de samme filene fra istad som ikke virket, virker fortsatt ikke.

 

Mange bilder gir "header information missing" og flere exe filer sier "Not supported by Windows" så det er åpenbart CRC korrupsjon i filene mine. Dette er 100% pga windows 7 security pisset, ikke hardware feil. Vet noen hvordan jeg kan fikse dette? Håper ikke jeg har mistet 3 TB med data :(

Endret av sliten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...