Gå til innhold

USA østkyst eller vestkyst?


katza

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg bor og studerer nå i Canada, og planlegger å reise litt i statene før jeg drar hjem etter eksamensperioden er over. Flere av de jeg kjenner her skal også ut og reise, men noen av dem skal til østkysten og noen til vestkysten. Jeg har i utgangspunktet lyst til å oppleve begge stedene, men har hverken tid eller råd for tiden.

 

Begge turene er foreløpig helt i startgropen. Det som er sikkert er at de som skal til vestkysten tenker å være der i 1-2 uker, og foreløpig er de eneste stedene som er bestemt San Francisco og Los Angeles.

 

Østkysten turen er også på rundt 2 uker, planene der er foreløpig New York og Washington DC. Dersom jeg skal dit har jeg også lyst til å dra innom Miami, men det blir kanskje veldig langt?

 

Reiseperioden er slutten av April/begynnelsen av Mai.

 

Så er det noen som vet hva som bør oppleves de forskjellige stedene? Hvor er det mest å se/gjøre? Jeg vet at 2 uker er ganske kort tid for alt jeg vil oppleve, så hva er mest verdt turen? Og ikke minst - er det billigere på den ene kysten vs den andre? Tar imot alle råd med stor takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har lite erfaring med østkysten, men vet at du kan få sett svært mye med en "roadtrip" eller liknende på vestkysten. Los Angeles vet du nok sikkert selv en del om, og San fransisco er en utrolig flott by.

I California kan man sjekke ut Death valley, en nasjonalpark, er utrolig spesiell og unik natur der og er noe enhver burde oppleve om man har muligheten.

 

I kjøreavstand fra Cali. om dere har tid, er også Seattle eller Las Vegas. Ved Las vegas er det jo såklart enorme muligheter for masse gode minner. Byen byr på langt mer enn strippere og gambling. I nærheten av Las Vegas er hoover-dam og red rock..

Lenke til kommentar

Jeg bor selv på vestkysten i Washington nær Seattle, og jeg har hatt en roadtrip herfra til Arizona gjennom California. Det kan absolutt anbefales! I California er det stort sett alltid fint vær og Los Angeles ser ut som en by det er litt av hvert å gjøre i. Jeg kjørte bare forbi og så ned på byen, og fy faen byen er gigantisk! California har også Magic Mountain, det alene er grunn nok til å reise dit.

 

Ellers må jo Las Vegas også være bra!

Lenke til kommentar

Takker for svar! Er vestkysten hvor det virker som om det er mest å gjøre, så det er nok det som frister mest.

 

har lite erfaring med østkysten, men vet at du kan få sett svært mye med en "roadtrip" eller liknende på vestkysten. Los Angeles vet du nok sikkert selv en del om, og San fransisco er en utrolig flott by.

I California kan man sjekke ut Death valley, en nasjonalpark, er utrolig spesiell og unik natur der og er noe enhver burde oppleve om man har muligheten.

 

I kjøreavstand fra Cali. om dere har tid, er også Seattle eller Las Vegas. Ved Las vegas er det jo såklart enorme muligheter for masse gode minner. Byen byr på langt mer enn strippere og gambling. I nærheten av Las Vegas er hoover-dam og red rock..

 

Death Valley er skrevet ned! Høres flott ut. Las Vegas høres også spennende ut. Iom at jeg bor i Vancouver har jeg allerede vært i Seattle, men takk for tips!

 

 

Og i fra Las Vegas er det ikke så veldig langt til Grand Canyon.

 

Grand Canyon er også skrevet ned! Takk for tips, jeg har veldig lyst til å dra dit!

 

Jeg bor selv på vestkysten i Washington nær Seattle, og jeg har hatt en roadtrip herfra til Arizona gjennom California. Det kan absolutt anbefales! I California er det stort sett alltid fint vær og Los Angeles ser ut som en by det er litt av hvert å gjøre i. Jeg kjørte bare forbi og så ned på byen, og fy faen byen er gigantisk! California har også Magic Mountain, det alene er grunn nok til å reise dit.

 

Ellers må jo Las Vegas også være bra!

 

Kan jeg spørre om hvor dyr en slik roadtrip var?

En roadtrip høres veldig spennende ut, men av de som skal dra er jeg den eneste med lappen og jeg ser for meg at det kan bli ganske slitsomt etterhvert? Jeg har veldig lyst til å starte en biltur her(bor i Vancouver) og kjøre sørover, men tror det vil bli veldig dyrt, i alle fall med å dra med seg en bil over grensen. Et alternativ kunne da vært å ta bussen til Seattle og leie bil derfra? Jeg får lufte tanken i forhold til å leie bil i SF eller LA, men ser for meg at det kan bli veldig slitsomt med mange timer bak rattet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...