Gå til innhold

Xbox delay HDTV


Bernten

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen, kjøpte en ny tv idag: "Grundig led smart interactive tv 40", LED, FULL HD, 100hz. Problemet ligger i når jeg kobler til hdmi kabelen til xbox'n eller pc'n, og spiller spill så er det et massivt "delay" fra når jeg toucher controlleren min til tv'n reagerer,(henger etter kraftig) tar ca 03-05 sec før tv'n reagerer, som gjør det umulig å spille. Det funker helt fint på en 2 år gammel benq monitor 18", men vil gjerne at det også skal funke for en tv så som var såppass dyr. Mange sier jeg på jeg må skru på "game mode" men eneste jeg finner er "spill modus" på bildeinstillinger, som ikke hjelper i det hele tatt. Er det noen som har noen erfaringer med dette problemet? er det noen fixes i det hele tatt? Takker for alle svar, mvh Bernt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

3-5 sekunder? Da tror jeg det er feil noe sted.

 

Selv med alt "dilldall" i moderne tv'er på så skal det ikke hange mer enn kanskje et par tiendeler etter, noe som er irriterende nok.

 

Du får bare prøve deg frem. Av med 100hz, motion interpolation, game mode osv.

 

Mente tiendeler, sorry. Ja får bare prøve meg frem, takker for svar!

Lenke til kommentar

Mange skjermer har desverre høy input- lag og som derfor er ubrukelige til spill. Om det gjelder nettopp din TV vet jeg ikke, men hvis du søker på "input lag"+"Din TV's modellnummer" så finner du sikkert noen tester/forumposter som kan fortelle deg det.

 

Edit: Det du beskriver kalles altså input lag. Det er hvor lang tid skjermen bruker på å behandle informasjonen den får fra konsollen. Jo mer dilldall som er skrudd på på, jo høyere input lag får du (på generell basis).

Endret av StorPeder
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...