Gå til innhold

Nostalgi og spill


  

4 stemmer

  1. 1. Var spill "bedre før"?

    • Ja
      1
    • Nei
      3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig uenig. Spiller stadig vekk spill fra 90-tallet, og har ingen problemer med "elendig" grafikk. Ikke er jeg 12 år lenger heller. :p Er nok heller det at dagens ungdom har dårligere fantasi enn de litt eldre har, siden de strengt tatt ikke trenger det pga dagens teknologi. Hvor mange av dagens gamere er det egentlig som leser bøker? Ikke mange tipper jeg. Hvor mange ungdommer er det som klarer å se Planet Of The Apes fra 68 og ikke klynke over "dårlige" spesialeffekter?

 

De beste spillene fra 90-tallet har ingenting med nostalgi å gjøre. De nest beste har nok det. Froholt har hatt en del nostalgiartikler om de nest beste-spillene fra 1993 hvor nostalgien tar litt overhånd, og jeg har (de fleste andre også sikkert) mange gode minner fra spill (som vi forsvarer med nebb og klør), som nok strengt tatt ikke er så bra som vi mente de var da de kom ut.

 

Allikevel så er de beste spillene (og de finnes det mange av) fra 90-tallet totalt overlegent 99% av spill som kommer ut i dag, med mindre man er ute etter fancy 3D-grafikk og hjernedød action hvor man vinner med awesomebutton da. Det er jo det flertallet tross alt er ute etter. Gamle grinebitere er derimot ikke av den oppfatningen. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...