Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg har en nettleser, og på form1 er "nettleser vinduet"

Hvordan kan jeg åpne en link fra en annen form? :)

Jeg vil trykke på en knapp på form2, også åpne den i form1 ...

Liksom... En knapp som åpner "www.youtube.com/user/xErikAuranaune"

og den skal åpnes i form1

How is this possible? :D

(Håper dere forstår hva jeg mener :D)

-Takk på forhånd :)

Endret av ErikAuranaune
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En bedre måte å gjøre det på er å gjøre webleseren tilgjengelig utenfra. Som standarde er denne private, noe den skal fortsette å være.

 

Sett at du har en form2 med en WebBrowser kontroll på som heter web1:

 

public class Form2 : Form
{
// .. masse greier

 public WebBrowserControl WebBrowser { get { return web1; } }
}

 

Hvis du nå har en referanse til Form2 i Form1:

 

public class Form1 : Form
{
 Form2 webform;
 public Form1()
 {
   InitializeComponents();
   webform = new Form2();
   webform.Show();
 }
 public ClickedALink()
 {
   webform.WebBrowser.Redirect("http://www.google.com");
 }
}

 

Aner ikke om det heter Redirect på webbrowser, og jeg er for lat til å lete det opp, men du skjønner sikkert poenget.

Lenke til kommentar

Du kan evt lage en return funksjon for form 1, som returnerer den valgte linken til form 2 ved lukking(evt ved trykking på en knapp). Deretter kan du behandle resultatet og legge dette i tekstbox i form 2. Det finnes en del onclose funksjoner som du kan legge til i form1.

 

Men vet ikke om du ønsker å ha form1 åpent? Du har ikke sett på ulike containere, f.eks? Slik at du slipper å jobbe via mange vinduer.

 

Evt kan du lage en klasse som håndterer url, med type:

 

string url_back;

string url_next;

string url_current;

 

sende en pointer til klassen i form2 og returnere direkte linken til klassen.

 

Du bruker samme metod for favorites som tidligere, og returnerer bare url til form2 fra favorites om det var dette du ville?

 

Videre kan du ha en onchange i textboksen som sender url til webleser hver gang den har en gyldig url, dette kan du sjekke via at formatet er www.etellerannet.com/no/org o.l

 

Men iom at dette er favoritter er sikkert linkene lagret på et allerede godkjent format.

Endret av Anders Hole
Lenke til kommentar

Du kan evt lage en return funksjon for form 1, som returnerer den valgte linken til form 2 ved lukking(evt ved trykking på en knapp). Deretter kan du behandle resultatet og legge dette i tekstbox i form 2. Det finnes en del onclose funksjoner som du kan legge til i form1.

 

Men vet ikke om du ønsker å ha form1 åpent? Du har ikke sett på ulike containere, f.eks? Slik at du slipper å jobbe via mange vinduer.

 

Evt kan du lage en klasse som håndterer url, med type:

 

string url_back;

string url_next;

string url_current;

 

sende en pointer til klassen i form2 og returnere direkte linken til klassen.

 

Du bruker samme metod for favorites som tidligere, og returnerer bare url til form2 fra favorites om det var dette du ville?

 

Videre kan du ha en onchange i textboksen som sender url til webleser hver gang den har en gyldig url, dette kan du sjekke via at formatet er www.etellerannet.com/no/org o.l

 

Men iom at dette er favoritter er sikkert linkene lagret på et allerede godkjent format.

okok :D takktakk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...