Gå til innhold

HDMI-kabel til TV - lyd fungerer ikke


Anbefalte innlegg

Når jeg kobler PCen min til TVen/monitoren så kommer ikke lyden ut fra TVen, men fra PCen. Jeg får fram bilde og alt funker fint, men lyden kommer ikke ut fra TVen. Dette er veldig irriterende når jeg skal se på filma via TVen. Dette problemet oppstod nå nylig, og jeg vet ikke hva som er galt. Før har det fungert mange ganger. For å få lyd må jeg evt. koble til andre høytalere.

 

PC: HP Pavilion dv6 - Windows 7

TV: Samsung

Monitor: Samsung

 

Dette er andre gang jeg spør, og håper på å få svar denne gangen. Så vær så snill, hvis du har en anelse, kan du hjelpe meg? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Endre lyd enheten til TVen din :)

 

Edit: Klikk på lydikonet nede på oppgave linjen og klikk avspillingsenheter. Høyre klikk og vis både tilkoblede og ikke tilkoblede enheter. Deretter finner du TVen din og velger den som din standard enhet.

Endret av Asplii
Lenke til kommentar

Når jeg kobler PCen min til TVen/monitoren så kommer ikke lyden ut fra TVen, men fra PCen. Jeg får fram bilde og alt funker fint, men lyden kommer ikke ut fra TVen. Dette er veldig irriterende når jeg skal se på filma via TVen. Dette problemet oppstod nå nylig, og jeg vet ikke hva som er galt. Før har det fungert mange ganger. For å få lyd må jeg evt. koble til andre høytalere.

 

PC: HP Pavilion dv6 - Windows 7

TV: Samsung

Monitor: Samsung

 

Dette er andre gang jeg spør, og håper på å få svar denne gangen. Så vær så snill, hvis du har en anelse, kan du hjelpe meg? :)

 

Høyreklikk på lydikon nede til høyre og velg avspillingsenheter. Du skal vel finne Samsung tven din der? Isåfall høyreklikker du og aktiverer.

 

Hva bruker du til avspilling? Jeg vet at hvis du bruker VLC må du noen ganger stille inn dette på VLC og velge HDMI for lyd.

Lenke til kommentar

Jeg har koblet PCen til TVen, og høyreklikket på lydikonet, men finner ingen Samsung TV der. Det eneste jeg som jeg ser er "Speakers and Headphones" og "Independent Headphones".

 

Finner heller ingen HDMI for lyd på VLC. :(

 

Meget rart. Kommer ikke Samsung tv opp når du høyreklikker i avspillingsenheter og trykker "vis deaktiverte enheter" heller?

Lenke til kommentar

Jeg har koblet PCen til TVen, og høyreklikket på lydikonet, men finner ingen Samsung TV der. Det eneste jeg som jeg ser er "Speakers and Headphones" og "Independent Headphones".

 

Finner heller ingen HDMI for lyd på VLC. :(

 

Meget rart. Kommer ikke Samsung tv opp når du høyreklikker i avspillingsenheter og trykker "vis deaktiverte enheter" heller?

Det er ingen knapp for "vis deaktiverte enheter".

 

Du har ikke en HDMI Output du kan velge der? om den ikke eksisterer så burde du ta å instalere lyd-driverene på nytt.

Hvordan installerer man lyd-driveren på nytt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...