Gå til innhold

[Løst] Tidvis dårlig kvalitet på fullskjerms streamingtjeneste.


Ksungam

Anbefalte innlegg

Fra og med i fjor høst har jeg abonnert på Eurosportplayer for å kunne se Bundesliga fotball. Tjenesten benytter seg av Silverlight. Fram til for rundt en måneds tid siden har alt fungert bra, men i det siste har bitraten fallt betraktelig når jeg setter på fullskjerm. (Jeg streamer vanligvis i 1800kbps, men når jeg bruker fullskjerm faller den ofte ned til 400kbps). Jeg streamer fra laptop (Acer Aspire 5553G) til Tv-en med HDMI. At dette kun skjer under fullskjerm, og at laptopviften har en tendens til å gå i full overdrive når dette skjer gjør at jeg tror problemet ligger hos laptopen og ikke hos selve tjenesten eller hos internettoppkoblingen min. Prossesorbruken på Chrome/Firefox skyter også ofte til værs når dette skjer (vanlig 10-20%, runder 50% når jeg setter på fullskjerm.) Jeg har forsøkt å lukke alle programmer og tabs foruten ES-playeren uten hell. Jeg har også frigjort plass på harddisken som var ganske full. Jeg bruker vanligvis utvidet skjerm, men har forsøkt å bare bruke tv-en (laptopskjerm svart). Ingen av disse tingene har hjulpet.

 

Legger ved to skjermdumper for å vise kvalitetsforskjellen:

 

1109287.jpeg

 

1109291.jpeg

 

Edit: Har forresten også prøvd å sette prioriteten til høy gjennom Oppgavebehandling.

Endret av 21magnus12
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du dualcore? i så fall kan 50% indikere at CPU makses ut (på en kjerne). Kna i så fall indikere et problemet ligger i hardware decodingen på skjermkortet, og at noe der har skjedd som gjør at den ikke kicker inn osm den skal. Da faller den tilbake på software rendering, og det kan da være av maskinen ikke takler dette i HD.

 

Har du testet å reisntalere skjermkort driverene dine og sett om dette har noen effekt?

 

Hvis du har et Nvidia kort så gå til laptopdrivers2go for å kunne fine helt splitter nye drivere (de fra Assus sidene vil ofte være veldig utdaterte), og du kan ikke bruke Nvidia sine direkte uten å bruke den moddene ini filen som denne siden gir deg.

 

-Stigma

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har du dualcore? i så fall kan 50% indikere at CPU makses ut (på en kjerne). Kna i så fall indikere et problemet ligger i hardware decodingen på skjermkortet, og at noe der har skjedd som gjør at den ikke kicker inn osm den skal. Da faller den tilbake på software rendering, og det kan da være av maskinen ikke takler dette i HD.

 

Har du testet å reisntalere skjermkort driverene dine og sett om dette har noen effekt?

 

Hvis du har et Nvidia kort så gå til laptopdrivers2go for å kunne fine helt splitter nye drivere (de fra Assus sidene vil ofte være veldig utdaterte), og du kan ikke bruke Nvidia sine direkte uten å bruke den moddene ini filen som denne siden gir deg.

 

-Stigma

 

Jeg har dualcore ja. (Quad-core AMD Phenom II X4 N930 CPU) Skjermkortet er: AMD Mobility Radeon HD 5650. Jeg forsøkte å oppdatere driver, gjennom "Egenskaper for ATI..." og ved å klikke oppdater driver. Da fikk jeg beskjed om at jeg allerede har nyeste versjon. Jeg lastet så ned nyeste manuelt fra amd.com, og tenkte å avinstallere den nåværende driveren for så å innstallere den nedlastede. Vil dette fungere eller vil skjermen da gå i svart?

 

Mange takk for hjelpen sålangt :)

Lenke til kommentar

Etter litt googling har jeg kommet over et gjennombrudd i saken.

 

En bruker her på forumet skrev 26. januar 2012: "Eurosport player starter på 1800kbps men går ned til 400kbps ofte, etter en stund. Noen ganger dropper den helt ut, og andre ganger er det bare rundt 400kbps hele tiden. Alt for dårlig. Det er ingen tvil om at det er deres linjer som er problemet." Link

 

Nøyaktig samme problem som jeg har! Da har det vel mest sannsynlig ikke noe med laptopen min å gjøre likevel. Beklager til alle som kastet bort tiden med å lese innlegget mitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...