Gå til innhold

Jeg søker en jobb i Norge


Anbefalte innlegg

Hei til alle,

 

jeg heter Daniele og bor i Roma. Jeg søker en jobb i Norge og foretrekker sted som Sogn of Fjordane, Rogaland, Hordaland, Møre og Romsdal, Nordland.

 

Jeg er illustratør, blogg-utvikler, webredaktør, men jeg liker også å finne en jobb i miljø- og naturvernorganisasjonene, reisebyrå, gårdsbruk. Jeg er interessert også i en periode som volontør (au-pair solusjon) for å bedre norsk.

 

Har dere noen tips, råd, forslag? :)

 

Takk for svaret.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.finn.no/jobb/ er kanskje den største portalen for arbeidstakere og -givere i Norge. Der kan du søke etter interessante jobber.

 

Snakker/skriver du selv norsk, eller bruker du oversettelsestjenester?

 

Hei,

 

takk for svaret. Jeg kjenner finn.no.

 

Jeg snakker og skriver norsk selv. Er det så dårlig, som ser ut en automatisk oversettelse? :D

 

Nei, jeg tror heller han mener at det er lettere for deg å få jobb hvis du snakker og skriver norsk, enn hvis du er engelsk talende.

Lenke til kommentar

Mange bedrifter nøler med å søke etter folk mens andre ikke en gang vet at de trenger mer kompetanse før den banker på døren. Derfor ville jeg sett på www.gulesider.no, der kan du søke opp firmaer etter bransje og sende de åpne søknader, altså en søknad på jobb uten at det er utlyst en stilling.

 

Om mulig så møt opp om du kan, ikke send eller ring men møt opp!

 

Ikke godta å gi søknaden til noen som skal gi den videre, det aller beste er å personlig gi den til rette vedkommede.

 

En annen god portal for jobbsøking er www.nav.no, det er arbeidsetatens offentlige hjemmeside. Du finner mange jobber her du ikke finner på Finn.no, grunnen til det er at det er gratis å annonsere på nav.

Lenke til kommentar

Takk Nasciboy for informasjon.

 

Jeg er registrert på nav, men jeg visste ikke at det er gratis å sette inn en annonse.

 

Nå er jeg i Roma, så er det vanskelig å gi søknader personlig... men jeg vet at det er bedre å gjøre det.

Bare hyggelig men tror du misforstod.

 

Det er gratis for arbeidsgivere å legge inn stillingsannonser men dessverre ikke for arbeidssøkende.

 

Uansett tror jeg åpne søknader er din beste mulighet for konkurransen blir veldig stor på utlyste stillinger.

Lenke til kommentar

Nei, jeg tror heller han mener at det er lettere for deg å få jobb hvis du snakker og skriver norsk, enn hvis du er engelsk talende.

Presis. Jeg forestiller meg at bare du snakker litt norsk, at du ihvertfall klarer å forstå og gjøre deg forstått under en samtale, vil du ha mye lettere for å finne deg en jobb her i landet i forhold til en som ikke snakker norsk i det hele tatt. Dette kan selvsagt avhenge av type stilling.

 

I førstepost nevner du enkelte ting du kunne tenke deg å jobbe med. På landsbygden finnes det sikkert jobbmuligheter som avløser/ekstrahjelp på gårdsbruk, og her vil jeg tro språkkravene er noe begrenset. Turistguide kan jo også være aktuelt ettersom du sannsynligvis snakker flytende italiensk?

 

Å søke på finn.no, nav.no etc. er nok det beste du får til mens du er i Roma, men når du kommer til Norge kan det også være lurt å møte opp personlig og høre om man trenger folk.

Lenke til kommentar

Takk igjen, srbz, for disse nyttige informasjonene :)

 

Landsbygde: jeg driver og søker noe jobb på nett.

Turistguide: ja, jeg snakker flyttende italiensk :D

Jeg er interessert i en jobb som turistguide. Kanksje jeg kan velge et sted og søker på Gulesider reisebyråer jeg kan sende CV og søknad til.

 

Jeg har også en andre ide: å plannlegge en tur i Norge og gir CV og søknad direkt til firmaer/gårdsbruk...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...