Gå til innhold

Nå er det slutt for Sony Ericsson


Anbefalte innlegg

 

 

Å, hvilken Sony modell hadde du?? For de aller fleste andre fremstår Sony telefoner fra denne tiden som suverene!

 

Derfor Sony var på salgstoppen, og pøste ut telefoner i øst og i vest? Nei, Sony var søppel før Ericsson kom inn i bildet, og heldigvis blir de nye Sony telefonene proppfull av svensk høyteknologi.

 

Sony satset aldri på Europa og istedet for å pøse ut telefoner i øst og vest laget de et fåtall virkelig gode telefoner. Dette med å pøse ut telefoner i øst og vest er det desverre enkelte produsenter som holder på med i dag også, det blir bare rot.

Grunnen til at Sony solgte dårlig var rett og slett den øye prisen og at vi europeere ikke turte kjøpe noe annet en Nokia, Siemens eller Ericsson.

Bare av ren nysgjerrighet lurer jeg på hvorfor du mener Sony telefonene var søppel? Og, hvordan navigerte man rundt i menyene på dem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tolker det dit hen at du var en av få lykkelige eiere av en Sony mobil... Jeg var så vidt å testet en hos en mobilphuser, men slo den fra meg omgående. Sony var vel ikke noe dyrere enn tilsvarende telefoner fra Nokia eller Ericsson. Men så og si ingen ville ha dem, derfor ble det en gedigen fiasko.

Lenke til kommentar

Tolker det dit hen at du var en av få lykkelige eiere av en Sony mobil... Jeg var så vidt å testet en hos en mobilphuser, men slo den fra meg omgående. Sony var vel ikke noe dyrere enn tilsvarende telefoner fra Nokia eller Ericsson. Men så og si ingen ville ha dem, derfor ble det en gedigen fiasko.

 

Sony ikke dyrere?! CMD Z1 kostet i overkant av 7000, mens 6110 til sammenligning kostet rundt 4500. Dette var konkurrenter i markedet, Z1 var dog langt mer avansert, mindre og hadde bedre skjerm - dette til tross for at den også kom først på markedet. Husk at mens vi europeere gikk rundt med gprs og kanskje edge, hadde japanerne 3G og telefoner vi fikk maken til år senere! Japanerne har alltid vært oss overlegne på teknologi. Panasonic hadde også noen knallbra telefoner i Europa, men det var vell kanskje dårlige telefoner det å???

Lenke til kommentar

http://www.amobil.no/artikler/retrofil_sony_cmd_z1/79549

Ser at den manglet støtte for gsm 1800 båndet, noe som var en kraftig begrensing. Pris blir bare gjetting. Kan du linke til priser?

Her er en Ericsson som har så og si lik specs

http://www.amobil.no/artikler/retrotest_ericsson_gh688/67056

Og så kan vi ta med den mer overlegne SH888 som danket ut både cmd z1 og gh 688

 

Tror kanskje du levde i en "Sonyboble" på 90-tallet :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.amobil.no/artikler/retrofil_sony_cmd_z1/79549Ser at den manglet støtte for gsm 1800 båndet, noe som var en kraftig begrensing. Pris blir bare gjetting. Kan du linke til priser?Her er en Ericsson som har så og si lik specshttp://www.amobil.no/artikler/retrotest_ericsson_gh688/67056Og så kan vi ta med den mer overlegne SH888 som danket ut både cmd z1 og gh 688Tror kanskje du levde i en "Sonyboble" på 90-tallet :D

 

Å, denne uvitenheten. Hvis du hadde hatt noen form for kunnskap om emnet hadde du vist at SH888 kom året etter CMD Z1, året dual band kom.

Hadde faktisk SH888 selv, var svindyr da den kom den også, lå vell like under CMD Z1 i pris.

Pris går på hukommelse og fra telecom norge (et tidsskrift som kom ut på denne tiden). Ser Amobil har bommet på både årstall og pris på denne! Man kan ikke nevne SH888 uten å nevne hovedkonkurrenten Nokia 6150 som også hadde dual band og selvfølgelig Motorola CD920/930. Sammenligner man disse tre modellene var Motorolaen best, å du er inne i epoken jeg nevner i tidligere inlegg.

Endret av mobifil
Lenke til kommentar

Jeg visste da godt at SH888 først kom i 98... Men fremdeles skulle din kjære Sony konkurrere mot den ;)

Prisen tror jeg du rett og slett bløffer om. Og heller tror jeg ikke det er du som sitter på fasiten om hvilken telefon som var best, og hvilken som ikke var best. Jeg tror deg hvis du sier, "etter min mening var x den beste telefonen", men det er ikke det du sier.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Føler egentlig at dette samarbeidet ikke førte til noe som helst, hvertfall ikke for Ericsson sin del. Det eneste er kanskje litt bedre markedsføring som de fikk via Sony?

Tja, de fikk i det minste et oppsving i produktsortimentet sitt. Mye av det Ericsson lagde på slutten var, for å si det pent, jævlig lite sexy. De produserte noen bastarder av noen telefoner, med minimal appell i et marked der Nokia var publikumsfavoritten. Ok det var noen unntak da, min gule T10 fra 1999 (?) var übersexy, men ikke nok til å redde merket.

 

Etter at SE ble en realitet kom det en masse fine telefoner (T610 og T630) pluss de legendariske P900 og P910, sånn rundt 2004/2005. Jeg tror ikke de kunne ha klart det uten hverandre, men uansett har det liten betydning nå.

 

Som jeg har sagt i et annet innlegg, så er alle telefoner nå blitt redusert til lommespeil med touchskjerm slik at det er operativsystemet, prosessorstyrken og byggekvaliteten som i hovedsak avgjør hvilken brukeropplevelse man får, og ikke merket.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Jeg visste da godt at SH888 først kom i 98... Men fremdeles skulle din kjære Sony konkurrere mot den ;)

Prisen tror jeg du rett og slett bløffer om. Og heller tror jeg ikke det er du som sitter på fasiten om hvilken telefon som var best, og hvilken som ikke var best. Jeg tror deg hvis du sier, "etter min mening var x den beste telefonen", men det er ikke det du sier.

Det er noe som heter at den smarteste gir seg først. Jeg regner deg, newnick, som den smarte her, og jeg setter min lit til at du gir deg nå, slik at vi slipper en meningsløs tråd om hvilken telefon som er best og hva den kostet.

 

Newnick: dette er et konstruktivt og positivt innspill. Mobilfil: jeg setter pris på dine kunnskaper, men la oss slippe diskusjoner som aldri tar slutt.

Lenke til kommentar

Skjønner at du har vanskelig for å se hva jeg sier. Men se det slik: Hvis HTC i går slapp en mobiltelefon med 1ghz prosessor, 1gb lagringsplass, 3" skjerm med 480p oppløsning og android gingerbread. Mens Motorola lanserte en med dual core 1,5ghz prosessor, 16gb lagringsplass, 4,3" skjerm med 720p oppløsning og android i c s. Hva ville da vært den beste telefonen? Jo Motorolaen, på samme måte Sonyen var den beste telefonen.

Dessuten konkurrerte IKKE CMD Z1 med SH888 og Nokia 6150. Den konkurrerte med Nokia 3110 (etterhvert 6110) og Ericsson GH688.

Lenke til kommentar

Jeg visste da godt at SH888 først kom i 98... Men fremdeles skulle din kjære Sony konkurrere mot den ;)

Prisen tror jeg du rett og slett bløffer om. Og heller tror jeg ikke det er du som sitter på fasiten om hvilken telefon som var best, og hvilken som ikke var best. Jeg tror deg hvis du sier, "etter min mening var x den beste telefonen", men det er ikke det du sier.

Det er noe som heter at den smarteste gir seg først. Jeg regner deg, newnick, som den smarte her, og jeg setter min lit til at du gir deg nå, slik at vi slipper en meningsløs tråd om hvilken telefon som er best og hva den kostet.

 

Newnick: dette er et konstruktivt og positivt innspill. Mobilfil: jeg setter pris på dine kunnskaper, men la oss slippe diskusjoner som aldri tar slutt.

 

Enig der, denne diskusjonen kommer ingen vei. Men mitt siste innlegg tipper jeg får New Nick til å se realiteten, å realiteten kan ikke du heller nekte på da den står svart på hvitt.

Egentlig er vi alle enige i at det er bra at SE opphører, så da slår vi oss til ro med det.

Lenke til kommentar

 

Egentlig er vi alle enige i at det er bra at SE opphører, så da slår vi oss til ro med det.

 

Det nytter ikke å diskutere hva som er best, da det er som med biler, det er smaken som avgjør hva som er best for meg. Specs er ikke alt.

Og hvem er egentlig disse "vi er alle enige" du snakker om?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...