Gå til innhold

Reservere domene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

@kgun:

 

Nå er det jevnt over ingen hensikt å bruke samme aktør som registrar og til å hoste sider. Samle alle domener man har hos en registrar, og velg webhost etter det man har behov for.

Jeg vil administrere alle mine domener fra en norsk leverandør. Jeg skal ikke her nevne opp de leverandører jeg har kastet ut, men det er en norsk, en dansk og en amerikansk. Hos den ene skrev jeg vel 40 eposter for å få overført registrar tjenesten til domeneshop. I dag vet jeg at jeg sikkert kunne kontaktet selve original utenlandsk registrar. Min erfraing er:

  1. Billig kan fort bli dyrt når du velger hoster.
  2. Velg en lokal registrar hvor navnetjenestene administreres fra.

 

Angående sky løsninge:

 

Så du denne http://bitnami.org/cloud ?

 

Trenger man en supercomputer, til for eksempel tallknusing til sin masteroppgave, doktoravhandling etc, kan man leie det hos leverandører som Amazon på samme måte som man leier strøm. Man kan også opprette et bilde så man tar vare på prosjektet for eventuell sener oppliving.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Hold dere til tema takk :roll:

Ok. Personlig ville jeg valgt domeneshop til et mindre prosjekt eller A2Hosting om du skal hoste flere siter.

 

De fleste snakker om hostgator, som jeg ikke har prøvd. Dreamhosting skal visst være en annen utenlandsk hoster med mye bra omtale.

 

Du kan jo begynne med domeneshop.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...