Gå til innhold

ny bærbar til 15-20 000 !


twarr

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg skal nå ha meg ny bærbar pc, budsjettet er 15 - 20 000 kr...

Jeg har sett på de nye bærbare fra HP med 17" widescreen, 80 GB harddisk, 3 GHZ cpu, geforce go (det nye) +++.... men jeg har helst lysst på DELL jeg.. men de har ikke begynnt med 17" widescreen, vet noen når de gjør det? det hadde vel vært smart å kjøpt sånn 3 års serice og forsikring? lønner det seg å velge "på-stedet-service" ? det koster tross alt 1100 kr ekstra... jeg vil også ha trådløst nettverk, hvilket er det beste? jeg har hørt noe om 55 mbit?

 

det jeg skal bruke den til er:

 

* skolearbeid

* film

* musikk

* nedlasting

* noen spill, eks. cs

* surfing

 

og så vil jeg ikke ha en bærbar som har "gått ut" etter 14 dager liksom, og da virker denne her perfekt :)

 

noen som har noen innspill eller tips/råd?

jeg har ikke så mye peiling på bærbar.... :)

 

mvh

 

Twarr

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann!

 

Jeg skal nå ha meg ny bærbar pc, budsjettet er 15 - 20 000 kr...

Jeg har sett på de nye bærbare fra HP med 17" widescreen, 80 GB harddisk, 3 GHZ cpu, geforce go (det nye) +++....

 

Helt latterlig at HP har klart å dytte inn en 4200rpm disk i denne maskinen som ellers er så toppspekket! Her burde det helt klart vært en 7200rpm disk siden støy og batteritid ikke er spesielt prioritert. :-(

Lenke til kommentar

ja, der er jeg enig... jeg håper at Dell sine løsninger blir litt emr smartere.... og lettere... det er fryktelig å gå å bære på mange kilo liksom... men jeg trenger ikke spesiellt mye batteri tid, men 2-3 timer hadde ikke gjort noe da :) ellerst så kunne jeg trengt svar på resten av spørsmålene mine...

Lenke til kommentar

2-3 timer batterilevetid? da må du nok gå for en med mobile prosessor....

 

min green 732 med følgende specs:

 

15" SXGA+ skjerm

p4 2,53GHz

40gb 4200rpm HDD

512Mb DDR

ATI Radeon 9000

+nettverk osv

 

holdt ca 1,5 timer, strakk seg opp mot 2 timer hvis jeg gjorde så å si ingenting på den, dvs ingen mp3 musikk eller sånn.

 

hvis man da plusser på 3GHz CPU, 17" skjerm og raskere harddisk så skal man vel slite med å kommer over 1 time batterilevetid ved en del bruk, selv om batteriet er litt større.

 

Ville nok gått for en dell inspireon 8600 med geforce fx 5650 skjermkort.

 

min whitebox CL50 holder ikke lenger enn oppimot 3 timer ved full belastning og dette er en skikkelig bærbar med pentium mobile prosessor

Lenke til kommentar
Heisann!

 

Jeg skal nå ha meg ny bærbar pc, budsjettet er 15 - 20 000 kr...

Jeg har sett på de nye bærbare fra HP med 17" widescreen, 80 GB harddisk, 3 GHZ cpu, geforce go (det nye) +++....

 

Helt latterlig at HP har klart å dytte inn en 4200rpm disk i denne maskinen som ellers er så toppspekket! Her burde det helt klart vært en 7200rpm disk siden støy og batteritid ikke er spesielt prioritert. :-(

 

nu er det nu ikke så mange 7200 disker på markedet til bærbar så det er forståelig at de ikke har gjort det. Eneste med 7200 er vel IBM T40P som er en ordentlig bærbar.

Lenke til kommentar

Hva med denne Toshiba P20 ?

Tror nesten jeg vil gå for den, jeg har snakket med DELL, men de har ikke tenkt å ha 17" på lenge.... den Toshiba koster 22 000 for dette:

 

Intel Pentium - 2,8 GHz (HT)

17" widescreen (1440x900)

512 MB DDR RAM (256+256)

60 GB harddisk

DVD-R,RW

10/100 LAN og V92 modem

Firewire og 4 USB 2.0

Windows XP Home - norsk

Works

 

og innebygd WLAN?

 

går det ann å konfiguere Toshiba sine slik du kan med Dell?

Lenke til kommentar

Jeg så at Elkjøp hadde denne Toshiba'en, og det passer meg ganske bra, da de har en genial forsikring :) ellerst den der Toshiba'en, er det et BRA valg? vet noen om den dvd-brenneren som er i der er BÅDE + og - ? er det noe jeg burde si ifra visst jeg eventuellt skal bestille den? raskere cpu? mer ram? raskere disk osv. ? jeg vil gjerne bestille rett når jeg først bruker 20 000 på en bærbar...

Lenke til kommentar

på Toshiba sine hjemmesider står det:

 

Opsjon;innebygd Wireless LAN

- Innebygd antenne

- WiFi kompatibel

 

Vet noen hvor raskt dette er? er det 54 mbit?

ellersst vet noen hvor mye ekstra det koster visst jeg vil ha innebygd nettverk, 80 gb harddisk, 3.06 ghz cpu og 64 mb på grafikk-kortet i steden for 32 til sammen? jeg mener da i forhold til det som er standard:

 

Ingen trådløst nettverk innebygd, 60 gb harddisk, 2,8 ghz cpu og 32 mb på grafikk-kortet...

Lenke til kommentar
på Toshiba sine hjemmesider står det:

 

Opsjon;innebygd Wireless LAN

- Innebygd antenne

- WiFi kompatibel

 

Vet noen hvor raskt dette er? er det 54 mbit?

ellersst vet noen hvor mye ekstra det koster visst jeg vil ha innebygd nettverk, 80 gb harddisk, 3.06 ghz cpu og 64 mb på grafikk-kortet i steden for 32 til sammen? jeg mener da i forhold til det som er standard:

 

Ingen trådløst nettverk innebygd, 60 gb harddisk, 2,8 ghz cpu og 32 mb på grafikk-kortet...

 

Koster ca 1500-1800 kr for denne modulen. Det er 802.11b.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...