Gå til innhold

ny smartphone, mye for pengene


Anbefalte innlegg

Okei, der tar jeg selvkritikk. Trodde SII var billigere, og var ikke klar over at Arc S var så billig. Isåfall er Arc S et kupp, og jeg ville nok selv vurdert den foran SII. Men så skal det sies at en kompis av meg kjøpte SII til 3500 kontant i en fysisk butikk for to dager siden. Får man SII ned til 3k (hvilket jeg trodde var tilfellet), så løp og kjøp.

 

Om ikke dette stemmer, så har du helt rett. Da er nok Arc'en et bedre kjøp.

 

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Største problemet med SE Arc S (og alle de andre SE telefonene såvidt jeg har sett) er lite ram og lagringsplass, så hvis en skal installere endel programmer blir telefonen fort ganske treg...

 

Svært rask

Kombinasjonen gir god ytelse, og skal du oppleve raskere ytelser på en mobiltelefon må du per i dag over på tokjerneprosessorer, og kjører du særlig arbeidskrevende prosesser ville du muligens kunne hente litt på å velge en modell med større arbeidsminne (RAM). Men du vil ha lite å hente – dette er en svært rask mobiltelefon.

 

http://www.amobil.no/artikler/sony_ericsson_xperia_arc_s/104774

Lenke til kommentar

Jeg var svært fristet av Ray pga størrelsen, men snakket med en kollega som hadde en Mini pro (samme innmat som Ray) mens hans Galaxy S2 var til rep, og etter han hadde lagt inn de appsene han pleide å bruke (og jeg bruker mye av det samme) var telefonen betydelig tregere. Arc S har 1,4GHz cpu vs 1GHz,så mulig forskjellen vil være mindre der...

 

Men største skuffelsen med Arc S var at de ikke økte minne og lagringsplass (300MB lagringsplass er lite uansett hvordan en snur og vender på det, er ikke alt en kan putte på minnekortet).

 

Men skal en først og fremst bruke den som telefon uten å erstatte det meste av standardprogrammer og legge inn ekstra så holder de nok i lange baner.

Lenke til kommentar

Største problemet med SE Arc S (og alle de andre SE telefonene såvidt jeg har sett) er lite ram og lagringsplass, så hvis en skal installere endel programmer blir telefonen fort ganske treg...

 

Svært rask

Kombinasjonen gir god ytelse, og skal du oppleve raskere ytelser på en mobiltelefon må du per i dag over på tokjerneprosessorer, og kjører du særlig arbeidskrevende prosesser ville du muligens kunne hente litt på å velge en modell med større arbeidsminne (RAM). Men du vil ha lite å hente – dette er en svært rask mobiltelefon.

 

http://www.amobil.no/artikler/sony_ericsson_xperia_arc_s/104774

 

Jeg er muligens en krevende bruker, men foreløpig er jeg skuffet over Arc S i forhold til SII når det gjelder ytelse. Jeg hadde store forhåpninger til Arc'en, og synes det var spesielt kos at den er prisvennlig. Men jeg tror faktisk at jeg kommer til å gi den opp. Den henger ofte, er lite responsiv i yttersiden av skjermen (som er testet og kalibrert ørten ganger, den er som den skal være) og i motsetning til hva Sony Ericsson sier så er det ikke en ripefri skjerm. Virker som en detalj, men skjermfølelsen blir enda verre av å ha på beskyttelse.

 

Denne går dessverre ut på finn så fort jeg har funnet en passende erstatter..

Lenke til kommentar

ARC S kan jeg også anbefale for de som vil ha mobil i 2500 klassen (med mindre man trenger facecam). Det er en kjapp, tynn og lett mobil til en lav pris.

 

Skulle man kjøpt dyrere android, ville jeg vurdert de helt nye. (ev kommende). SII kan selvsagt vurderes, men da nærmer man seg også note sin pris (som jeg personlig ville gått for, etter å ha lekt meg mye med samsung galaxy s 5" nettbrett).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...