Gå til innhold

Planken


Doffeo

Anbefalte innlegg

Har lyst til å bli god i øvelsen planken :) Tar ca 1 min 45 sek nå. Hvordan bør jeg gå fram for å forbedre meg? Slik jeg gjør det nå er å ta planken tre ganger i uka, to sett hver gang og øke med 10 sek hver økt.

 

Er dette den beste måten å gjøre det på? Eller kan det være mer hensiktsmessig å heller legge på vekter og ta kortere sett?

 

Målet er selvsagt å kunne ta planken lengst mulig.

 

Jeg blir også sliten i armene lenge før jeg blir sliten i ryggen. Vet ikke om dette er noe jeg kan gjøre noe med, men det er litt irriterende å måtte gi seg før man er ordentlig sliten i ryggen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke helt sikker, men jeg tror at hvis du kjenner det for mye i armene så er det på grunn av at du legger for mye vekt over på armene. Det er en mage/rygg øvelse, så det er det som skal holde deg oppe. Prøv å ligg litt lengre bakover på en måte slik at du ikke belaster armene så mye.

Lenke til kommentar

Du skal ha en liten knekk i hofteleddet, men om knekken er for stor vil det gå mer utover armene ennmage/rygg. Du kan stille deg opp i planken og heve/senke deg, på den måten kan du selv kjenne når det tar mest på mage/rygg.

 

 

Jeg føler egentlig at jeg står ganske rett (som en planke), uten noen vesentlig knekk i hofta. Men jeg kan prøve å tenke på det, og teste litt ut på neste økt.

 

Men tenker dere angående øke med vekter eller tid på dragene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...