Gå til innhold

formattering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Måtte formatere HD i en annen maskin. Etter at jeg tok ut HD fra denne maskin vil ikke denne starte opp normalt. Får denne beskjed under oppstart:

Win kan ikke starte pga en konf.feil.

Kan ikke lese fra den valgte oppst.disk. Kontr. Oppstartbanen og disketten.

Se i win. Dok. Om maskinvarekonfig. Av disker og i brukerhandboken til maskinvare for ytterligere info.

Bootrekkefølge: cd-rom, HD, floppy

Lenke til kommentar
Måtte formatere HD i en annen maskin. Etter at jeg tok ut HD fra denne maskin vil ikke denne starte opp normalt. Får denne beskjed under oppstart:

Win kan ikke starte pga en konf.feil.

Kan ikke lese fra den valgte oppst.disk. Kontr. Oppstartbanen og disketten.

Se i win. Dok. Om maskinvarekonfig. Av disker og i brukerhandboken til maskinvare for ytterligere info.

Bootrekkefølge: cd-rom, HD, floppy

 

når du tok ut harddisken fra den maskina å satt den i den andre maskina installerte du Windows på den maskina da? hvis du gjorde det, så kan det ha noe med at når man installerer Windows så vil den tilpasse installasjonen til den maskinvaren som står i maskina, dette kan kjære seg hvis du setter den tilbake i den andre maskina igjen.

Lenke til kommentar

HD ble formattert i en annen maskin. Ble så satt inn i maskina der den hører hjemme og installerte win XP. Denne fungerer perfekt nå. Den andre maskina har jeg ikke gjort noe med, men den ble ikke helt god etterpå. Trykker på f? under oppstarten og da kommer det fram at jeg har 2 OS og når jeg velger den ene så starter maskina.

Lenke til kommentar
HD ble formattert i en annen maskin. Ble så satt inn i maskina der den hører hjemme og installerte win XP. Denne fungerer perfekt nå. Den andre maskina har jeg ikke gjort noe med, men den ble ikke helt god etterpå. Trykker på f? under oppstarten og da kommer det fram at jeg har 2 OS og når jeg velger den ene så starter maskina.

 

Formaterte du i windows eller dos på den andre maskinen?

Men hvis det er bare menyvalg som har dukker opp på den andre maskinen, kan du jo bare edit boot.ini og fjerne det ny OSvalget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...