Gå til innhold

"Norge fra topp til tå"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ganske stor fotonkunkurranse for amatør og profesjonell.

http://www.fotomagasinet.no/norge/

Litt keisamt at HDR ikkje er tillatt. Korleis dei har definert det lurer eg litt på. Om eg berre maskar inn frå ulike eksponeringar, og køyrer ikkje i eige tonemappingsprogram, er det då tillatt?

Uansett, hadde vore artig og hatt sine bilete til utstilling - i alle fall for daudelege hobbyamatørar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt keisamt at HDR ikkje er tillatt. Korleis dei har definert det lurer eg litt på. Om eg berre maskar inn frå ulike eksponeringar, og køyrer ikkje i eige tonemappingsprogram, er det då tillatt?

Å maskere inn fra flere eksponeringer vil jeg si er i mot reglene da det faller inn under montasje (det er flere bilder, selv om de er mer eller mindre like):

Bildeforbedring er lov, men manipulering er ikke tillat. (Det vil si at det ikke godtas HDR, montasjer eller bilder der det er etterbehandlingen som har skapt bildet. Det er lov å justere eksponering, hvitbalanse, oppskarping og slike standardoperasjoner man normalt gjør med et bilde.

De har sikkert med denne regelen for å gi de som ikke er en racer i PS større sjanser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...