Gå til innhold

HD til Compaq?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg vurderer å oppgradere min gamle Compaq Presario 5030. Den har en pentium II 300mHz prosessor, 64 mb ram og 4 mb hd. Windows ME.

 

Jeg lurer ihvertfall på å putte inn mer ram og en større hd, i tillegg til den jeg har fra før. Tror det er støtte for 256 mb ram, hd aner jeg ikke noe om. Bruker maskina mest på nett og til tekstbehandling. Laster ned en del musikk, og spiller litt spill i ny og ne (om dette har noe å si for ev valg).

 

Kan jeg bruke vanlig standard-minne? eller bruker compaqen spesial-minne?

 

Hva slags type hd bør jeg velge? Og hvor stor bør den være?

Ev flere forslag, aner ikke hva som er kompatibelt m maskina mi. Jeg er student, og må i tillegg tenke litt på lommeboka. Er det noen fler oppgraderinger jeg ev burde vurdere?

 

Håper dere kan hjelpe meg med dette :?:

 

heidisen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Jeg kjøpte 128 mb mer ram (NoName ram) til denne maskinen (en compaq presario) og dette fungerer utmerket. Kjøp deg en 30 gb hd. Det burde fungere.

 

NB: Jeg satte inn en liten hd i denne, det fungerte, men det var ikke noe plass så kanskje du må bruke plassen der disketten skal være slik jeg har gjort.

 

[ Denne Melding var redigert av: frewrik på 2001-10-21 12:24 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-10-16 14:06, heidisen skrev:

Hei, jeg vurderer å oppgradere min gamle Compaq Presario 5030. Den har en pentium II 300mHz prosessor, 64 mb ram og 4 mb hd. Windows ME.


Jeg lurer ihvertfall på å putte inn mer ram og en større hd, i tillegg til den jeg har fra før. Tror det er støtte for 256 mb ram, hd aner jeg ikke noe om. Bruker maskina mest på nett og til tekstbehandling. Laster ned en del musikk, og spiller litt spill i ny og ne (om dette har noe å si for ev valg).


Kan jeg bruke vanlig standard-minne? eller bruker compaqen spesial-minne?


Hva slags type hd bør jeg velge? Og hvor stor bør den være?