Gå til innhold

Billig PC til skolearbeid og surfing


Anbefalte innlegg

Min gamle PC tar snart kvelden, og jeg er på jakt etter en ny. Denne her har veldig lite minne og har vært treig fra dag en.

 

Jeg vil først og fremst ha en PC til skolearbeid, og som kan være med på skolen hver dag. Den må derfor ikke være kjempestor, men gjerne litt større enn den jeg har nå (10").

 

Ellers bruker jeg PCen til surfing på internett, og vil gjerne ha mulighet til å installere og bruke Sims, Photoshop, Frontpage ++ uten at PCen blir treig av den grunn.

 

Jeg har lenge vurdert å kjøpe Macbook, men lommeboken er ikke helt enig dessverre. Noen som har forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en 13,3" med 1366x768 oppløsning, som gjør den super til skolesekken samtidig som skjermen og oppløsningen er god nok til å arbeide på. Batteritiden er også ganske god, og du får generelt ganske mye maskinvare for pengene, selv om skjermkortet er for svakt til å spille noe særlig krevende spill.

 

edit: Alternativt i 13"-sjiktet har du Acer TimelineX 13.3" AS3830T som er på tilbud hos Lefdal, her får du noe svakere prosessor og litt større harddisk til noen hundrelapper ekstra, og ASUS U31F som har bedre batterikapasitet, men forrige generasjons i3, til samme pris som Aceren.

 

Jeg har selv sistnevnte, og er godt fornøyd med den til skolebruk, surfing og filmtitting, men så har jeg også en stasjonær maskin jeg bruker til daglig. Fujitsuen er forøvrig den eneste som kommer med DVD-ROM om det er relevant.

 

edit2: Trenger du noe med kraftigere skjermkort finnes også Acer Aspire 13.3" AS3830TG med Nvidia GT540, forhåpentligvis kraftig nok til å spille mellomkrevende spill eller mer krevende spill på lav grafikk. Det er basically samme maskin som den andre Aceren, men med litt større harddisk og endel kraftigere grafikkort, til en tusenlapp ekstra.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...