Gå til innhold

Ny stasjonær maks 6k'ish


Anbefalte innlegg

Hei har tenkt til å bygge en ny stasjonær datamaskin til en maks pris på 6000,-

 

Har allerde Skjerm, tastatur, mus, hardisk og operativ system.

Jeg skal bruke pcen til gaming. Vet godt at jeg ikke får en High-end pc til denne summen :)

 

Sålangt har jeg kommet fram til en i5 2500k CPU og 6870 GPU. Er vel ikke noe annet som har bedre ytelse iforhold til pris i denne prisklassen?

trenger vel ikke generelt mer enn 4gb ram?

Vil også ha en SSD disk og minst en usb 3.0 port er et krav til HK :D

 

Skrik ut om det er noe nytt hardware som er rett rundt hjørnet som er verdt å vente på! Er uten stasjonær nu etter den gamle strøyk, så er litt desperat nu.

 

Setter pris på alle svar! :)

Endret av Ookze
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei Ookze

 

Kan anbefale en OCZ Agility 90/120GB som SSD og hovedkort valget ditt faller nok på Gigabyte GA-Z68AP-D3, Socket-1155 eller en i lignende prisklasse(støtter USB 3.0)

Det er nok ingen vits for deg å vente siden hvis du gjør kommer du bare til å vente i evigheter kjøp det du skal ha nå. 4GB ram holder lenge.

Lenke til kommentar

Takker for hjelp. Har nå prøvd å mekke sammen en liste.

 

Klikk her.

 

Er det noe her jeg kan forandre for å få det billigere, eventuelt bedre?

Komplett er vel heller ikke så billig på frakt at det gjør noe, har prøvd å lage på dustinhome men blir tullat av siden, utrolig uoversiktelig etter min mening :o

Lenke til kommentar

Takker for hjelp. Har nå prøvd å mekke sammen en liste.

 

Klikk her.

 

Er det noe her jeg kan forandre for å få det billigere, eventuelt bedre?

Komplett er vel heller ikke så billig på frakt at det gjør noe, har prøvd å lage på dustinhome men blir tullat av siden, utrolig uoversiktelig etter min mening :o

 

ta en titt på dustinhome.no, da kan du få det noen få hundrelapper billigere

 

noe som kan brukes på disse oppgraderingene:

 

strømforsyning:OCZ ZT 650W

 

SSD: Samsung 830 64GB

 

ellers ser det vel ganske ok ut :)

 

Edit: sorry leste ikke at du hadde problemer med dustinhome.no, jeg synes selv det er lettere å navigere på dustinhome.no...

Endret av olestokk
Lenke til kommentar

jeg får vel mer for pengene fra dustinhome? jeg har allerede operativ system, og hardisk. Og jeg trenger ssd disk, itilleg er vel 2500k bedre enn den cpuen på komplett pcn. + at frakt fra komplett er en del dyrere?

 

takker for all hjelp sålangt, trur jeg bestiller idag :)

Lenke til kommentar

Min erfaring er at Dustin er rimeligere, men ikke nødvendigvis med så mye. Når frakt legges til vinner dustin.

 

Av SSD'er anbefaler jeg Crucial m4 (dustin har ikke denne), Intel 320 eller Samsung 830.

Alle er stabile og gode SSD'er.

 

i5-2500K har den fordelen at den har en ulåst multiplikator, som gjør overklokking svært enkelt. Når det er snakk om så liten forskjell i pris er det egentlig ingen grunn til ikke å velge den.

 

 

Når det gjelder kommende komponenter gjelder det i all hovedsak CPU og GPU.

 

Intel sine Ivy Bridge prosessorer (arvtageren til 2500K blant andre) kommer, men først i april. Det skal visstnok ikke være særlig mye mer enn 10 % forskjell i ytelse.

 

AMD holder på å lansere sin nye serie med skjemkort (HD 7000), men så langt er det kun 7950 og 7970 som er lansert. Når 7870 og resten kommer vet vi ikke.

 

 

 

-Deluze

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...