Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

ulykkesforsikring og ødelagt tv?


hansol123

Anbefalte innlegg

hei, hadde et uhell med tv'n her om dagen, skulle henge opp noen hyller bak tv'n, kom da borti den ganske hardt så den smalt i gulvet og glasset og ramme rundt vart ødelagt.

 

tv'n det er snakk om er en 50" panasonic v10, kjøpt den for halvannet år siden her i byen, de skulle ha 20.000 for den men fikk den for 15k pga at det var en utstillingsmodel, har ulykkesforsikring men er usikker på om det lønner seg å bruke forsikringen? er en egenandel på 4.000, men er jo avhenging av hva jeg for igjen, evt et tilsvarende produkt

hvordan opererer forsikrings selskapene? kommer det ny tv på døra eller får jeg penger på konton som jeg kan dra å kjøpe ny tv for?

 

men så er det da de 4000kr i egenandel, hva om jeg bare får 6-7 av de også sitter jeg uten tv 4.000kr fattigere og 0% bonus? eller får jeg nytt produkt tilsvarende ny pris? da evt 15-20k?

 

mvh olav

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Ofte så vil de google rundt og forsøke å finne TVen i billigste nettbutikk (ofte minst mulig seriøs) og så får du noen ganger dekket det beløpet minus alderstrekk.

Lenke til kommentar

Jeg vil anta at de går ut ifra nypris idag -egenandel. Usikker på om aldersfratrekk gjelder, det kommer muligens ann på hvilken type ulykkesforsikring du har.

 

Edit: og om produktet ikke er isalg lenger så går de etter pris på tilsvarende tv idag størrelse og spesifikasjonsmessig?

Endret av Post_Mortem
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...