Gå til innhold

Trøbbel med startup


Anbefalte innlegg

Hei!

Onkelen min sin pc (som nettop er kjøpt) vil ikkje starte skikkeleg.

Dette er første gong han starter pc-en og Windows har allerede trøbbel. (som eg forstod det)

 

Det kjem opp at windows har hatt noko problem med software/hardware og vil ikkje starte opp skikkeleg.

Mange valg kjem opp, safe mode, vanlig måte osv.

Me valgte start windows på vanleg måte, men der kommer man til setup og så kommer det feil og så restarter han igjen, og dette skjer, igjen og igjen. Me prøvde F9 knappen, men då kunne me bare velge kva operativsystem.

 

Det er ein ASUS Eee PC R011PX-BLK015S, trur eg (http://www.netonnet.no/art/data/laptop/mini-pc/asus-eeepcr011px-blk015s/162080.3001/)

 

Kan ikkje liste opp feila nøyaktig fordi pc-en ikkje er her.

 

Litt hjelp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først og fremst er det jo lurt å ha pcen tilgjengelig når du ber om hjelp, for da kan du lett teste ting som bli foreslått.

 

Men om denne pcen er helt ny, ville jeg levert den tilbake og krevd en ny (da snakker du ny pc rett fra esken).

Kan være noe feil med disken eller noe annet, og hvorfor ta sjansen med en helt ny pc?

Ikke så lenge siden det skjedde med noen jeg kjenner, som fikk ny pc til jul. Den ble levert tilbake, og de fikk ny. Der var det harddisken som trolig var defekt (begynt å bli defekt i alle fall).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...