Gå til innhold

Fordeling av verdensgoder


Corn

Anbefalte innlegg

Vræææl, har søkt meg ihjel i timer nå.

 

Kan noen hjelpe meg til å finne frem informasjon om verdens goder/ressurser ol.

 

Alt jeg vil ha er en link til en respektert (kjent) organisasjon (altså ikke en fanatisk hjemmeside) som en avis, fn og slikt.

Mener å huske at det var noe sånn som at de rikeste landene på kloden har 90prosent av verdens ressursene, mens de fattigste har 10 eller noe.

Men jeg vil ha dette bekreftet!

 

Noen gidder hjelpe meg søke og finne frem til noe? (helst på norsk, men ikke et krav)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okei fant det.. Viser seg at den rikeste femtedelen av verden (inkludert oss) sitter på 86 komma noe av alle godene/ressurser noe sånt, mens den fattigste femte delen sitter på 1 komma noe...

 

Ganske skummelt synes da jeg..

 

Hadde USA's 7 rikeste personer gitt formuene sine, så vill all ulandsgjeld være slettet.

Lenke til kommentar

Hadde USA`s rikeste person gitt formuen til meg hadde min gjeld vært slettet, det hadde ikke vært skummelt synes jeg :wink:

 

Ontopic (hvertfall litt): Ganske tragisk hvor stor forskjell det er på de rikeste landene i verden og de fattigste.. Men hvordan skal dette rettes opp i på en fornuftig måte, umulig spør du meg (desverre).

Lenke til kommentar

 

Hadde USA's 7 rikeste personer gitt formuene sine, så vill all ulandsgjeld være slettet.

 

Så hadde det gått 2 dager, så hadde de tatt opp like mange og store lån igjen. Blir som å gi bort penger til en avhengig gambler fordi han har spilt bort pengene til husleie og mat. Det hjelper ingen.

 

Hadde vi derimot fjernet tollmurene, så kunne fattige u-land fått det bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...