Gå til innhold

Maskinen fryser ved oppstart fra hvilemodus og wlan fungerer ikke


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har en Hp proobook 6560B med win7 og openSUSE på. I openSUSE fungerer ikke wlan kortet. Det står at den mangler firmware. Har prøvd å google litt etter firmware til nettverkskortet mitt, men finner ikke noen firmware/driver til det. Nettverkskortet i maskinen er et broadcom 43224AG 802.11a/b/g/draft-n.

 

Det andre problemet mitt skjer når jeg skal starte opp maskinen igjen fra hvilemodus. Når jeg starter den opp igjen fra hvilemodus, så fryser den på loginskjermen, ellers så går den i panic mode og piper konstant. Her har jeg ingen anelse på hva som kan være feil.

 

Noen som kan hjelpe??

 

På forhånd, takk for svar.

 

Edit: Kjører 64 bit openSUSE.

Endret av The Crusher
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Clicky!

 

Her står det følgende:

openSUSE 11.3 and above includes a utility that will automatically download the firmware and install it into its proper location. With working Internet access, run the following commands:

 

1 sudo zypper install b43-fwcutter

2 sudo /usr/sbin/install_bcm43xx_firmware

 

Det burde gjøre susen, uten at jeg har for mye erfaring med openSUSE.

Har maskina problemer med å starte fra hvilemodus når du booter Windows?

Lenke til kommentar

Takker for link. Det gikk å installerte. Fungerte å få på det trådløse kortet nå, men fikk ikke koblet til nettet her. I tilleg etter restart så var ikke det trådløse nettverkskortet å finne, samt at maskinen fryser med en gang jeg kjører kommandoene igjen.

 

Maskina har ikke problemer med hvilemodus i windows nei. En i klassen min som har samme pc og openSUSE sliter med akkurat samme problem som meg.

Lenke til kommentar

hadde ikke problemet når jeg kjørte ubuntu på den. Dog, da var ubuntu installert på et minnekort som stod i maskinen, ikke på egen partisjon som nå.

 

Får opp feilmelding i openSUSE om at disken min har feil, dog på en anen partisjon, windowspartisjonen. Kan dette ha noe med saken å gjøre? Står at det er en del bad sectors...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...