Gå til innhold

Jobbe innen reklame...


Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt litt på dette, "hva skal jeg gjøre når jeg er ferdig med førstegangs tjenesten".

 

Det jeg lurer litt på, og kanskje frister mest. Er kanskje å kunne jobbe innen "reklameskaping" eller liknede felt.

 

Problemet er at jeg ikke har den fjerneste anelse om hvor man kan finne et slik studie, hvis det finnes i bunn å grunn. Og den muligheten å kunne få litt innformasjon i så fall, snitt for å komme inn etc...

 

Er det noen her som kanskje har litt peiling på hva jeg mener, kan gi litt informasjon, nettsider, mail addreser eller noe.

 

Tusen takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Man kan ikke ha et snitt høyere enn 6.0 fra ungd/videregående skole :wink:

 

Hvis man legger til tileggspoengene da? Snittet går jo opp endel hvis du har tatt et par realfag, og kanskje hatt millitærtjenesten.

 

Hehe, blir litt satt på spissen dette. Men snittet går ikke opp, poengene dine går opp. Dersom du har 4,0 i snitt, og x antall ekstra poeng [f.eks 8 (alderspoeng, gjennomført militære, fagbrev ++)] har du altså 48 poeng.

Det vil si at dine totale poeng, som skolene regner utifra, blir 48, og utifra dette vil du kunne se om du har mulighet til å komme inn på enkelte linjer. Men karakter snittet kan ikke bli over 6,0 da dette er øverste karakter :)

Lenke til kommentar

En ting til; for skoler med høyere utdanning (høyskoler,universiteter m.m.) regner de ikke på karaktersnittet ditt. Det som teller er total poengsum, inkl alt. Dette vil si at et "skolesnitt" f.eks vil være 47. Dersom du har bare 5`ere på skolen er du tilnermet sikret inn her, da dine poeng vil være 50 før du i det hele tatt får lagt til ekstra poeng (dersom du har noen da).

Lenke til kommentar

Kommer helt ann på hva du vil gjøre da.. Om du vil bli AD, tekstforfatter, regisør, lydmann, brainstormer, prosjektleder, etc.

Er det noe som intreserer deg mer enn annet da?

Har jo alt fra Westerdals, Wolff, og andre småskoler..

 

Kan foresten anbefale deg å ta en nærmere titt på Westerdals for å se om det er noe du liker der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...