Gå til innhold

Gruppe redigering i LR


Anbefalte innlegg

Har fått med meg at i Lightroom, kan en justere flere bilder i en operasjon. Går ut i fra at dette kun er aktuelt for noen grupper bilder. For eksempel at noen bilder er tatt i samme rom, omtrent på samme tid etc, slik at det kan være aktuelt at man setter samme hvitbalanse etc. Hvordan gjøres dette?

Kom gjerne med tips til andre ”typer” bilder det kan være praktisk å ”gruppe” redigere.

 

Å så, hvordan få bort for eksempel blitslyset, eventuelt gjenskinn av tv osv i øynene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har fått med meg at i Lightroom, kan en justere flere bilder i en operasjon. Går ut i fra at dette kun er aktuelt for noen grupper bilder. For eksempel at noen bilder er tatt i samme rom, omtrent på samme tid etc, slik at det kan være aktuelt at man setter samme hvitbalanse etc. Hvordan gjøres dette?

Kom gjerne med tips til andre ”typer” bilder det kan være praktisk å ”gruppe” redigere.

 

Å så, hvordan få bort for eksempel blitslyset, eventuelt gjenskinn av tv osv i øynene?

 

 

Ta en titt i manualen, spesielt side 124

http://help.adobe.com/en_US/Lightroom/3.0/Using/lightroom_3_help.pdf

Lenke til kommentar

Har fått med meg at i Lightroom, kan en justere flere bilder i en operasjon. Går ut i fra at dette kun er aktuelt for noen grupper bilder. For eksempel at noen bilder er tatt i samme rom, omtrent på samme tid etc, slik at det kan være aktuelt at man setter samme hvitbalanse etc. Hvordan gjøres dette?

Kom gjerne med tips til andre ”typer” bilder det kan være praktisk å ”gruppe” redigere.

 

Å så, hvordan få bort for eksempel blitslyset, eventuelt gjenskinn av tv osv i øynene?

 

Tror jeg har funnet ut av "grupperredigering"

 

Sync settings: brukes for å kopiere utført bildebehandling fra et bilde til et eller flere andre bilder. Velg det aktuelle bildet, velg så de bildene som skal ha samme behandling, og klikk sync setting.

 

Mener dette skal funke :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Du kan også synkronisere settings på bilder, noe jeg vanligvis gjør for å gjøre arbeidsflyten min bedre. Vanligvis har jeg ett veldig generelt preset som jeg setter på alle bildene først.

 

Rediger ett bilde, velg dette bildet (i library, eller i linjen nederst i develop), hold inne shift og velg bilder du vil kopiere instillinger til. Så trykker du CTRL+SHIFT+S, og kan velge hvilke instillinger du vil synkronisere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...