Gå til innhold

går ikke an å skrive på word


Jack123

Anbefalte innlegg

Hei

jeg har stort problem :L, når jeg skal skrive på Word så kommer det opp "denne endringen er ikke tillatt fordi det merkede området er låst" og jeg får ikke skrive noe eller kopiere og lime inn osv. er det noen som vet hvordan jeg får fikset dette? har Microsoft Office 2007

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet at man kan låse enkelte områder av et dokument, eller hele dokumenter, mot redigering. Dersom man deler et dokument med andre vil den delen som redigeres av de andre også være låst.

 

Er det snakk om et allerede eksisterende dokument du ikke får redigert, eller skjer det om du åpner et nytt blankt dokument?

Lenke til kommentar

Vet at man kan låse enkelte områder av et dokument, eller hele dokumenter, mot redigering. Dersom man deler et dokument med andre vil den delen som redigeres av de andre også være låst.

 

Er det snakk om et allerede eksisterende dokument du ikke får redigert, eller skjer det om du åpner et nytt blankt dokument?

 

Det skjer når jeg åpner et nytt blankt dokument

Lenke til kommentar

Det er ikke en prøveversjon av Office du har installert på maskinen, som nå har utløpt? Dersom det ikke er det kan du forsøke å slette normalmalen:

 

Gi nytt navn til malen Normal.dotm eller Normal.dot i Windows XP og i Windows Server 2003

 

Avslutt alle forekomster av Word, inkludert Microsoft Outlook hvis Word er angitt som redigeringsprogram for e-post.

 

Klikk Start og deretter Søk.

 

I dialogboksen Søkeresultater under Hva vil du søke etter? klikker du Alle filer og mapper.

 

Skriv inn Normal.dot i boksen Hele eller deler av filnavnet.

 

Velg den lokale harddiskstasjonen i Søk i-boksen. (Eller velg en alternativ plassering for brukermalen hvis du kjører Word fra en nettverksserver.)

 

Klikk Søk for å søke etter filen.

 

For hver forekomst av Normal.dot som vises i dialogboksen Søkeresultater, høyreklikker du filen og klikker Gi nytt navn.

 

Skriv inn et nytt navn for filen, for eksempel GammelNormal.dot eller Normal-1.dot, og trykk deretter Enter.

 

Klikk Lukk på Fil-menyen for å avslutte søkeprogrammet.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...