Gå til innhold

Batterilevetid Whitebox CL50


telifia

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg lurer på å kjøpe meg en Whitebox CL50, og lurer på om noen av de som har denne maskinen kan fortelle meg hvilken batterilevetid jeg kan se for meg?

 

Ønsker også positive/negative erfaringer med denne maskinen. Er ikke interressert i informasjon om hvor vidt dette selskapet er seriøst eller ikke!

 

Takk for alle svar :)

Endret av telifia
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Maskinen min holdt i over 4 timer da jeg holdt på å installere masse programmer da jeg fikk den, pluss at jeg kjørte 3dmark2001se to ganger. wlan hadde jeg skrudd av. Jeg betviler ikke et sekund at maskinen dermed holder 5 timer med vanlig kontor/skole-bruk.

 

OC-Freak: Har du senket lysstyrken på skjermen da? Hvis du har det kutter du i tilfelle ned batteritiden en hel time ved å bruke optisk mus. Hadde heller begynt å bruke touchpad-en om jeg var deg. Selvfølgelig må man ha en ordentlig mus til ordentlig bruk, men i de tilfellene man må bruke maskinen på batteri, er det ikke så ofte man har bruk for den nøyaktigheten en "ekstern" mus gir.

Lenke til kommentar
Ny test:

 

lysstyrke satt til nest minst, usb mus tilkoblet, og trådløst nettverk av. 5400rpm harddisk ellers er alt standard.

 

2 timer og 41 minutter.

 

eneste som ble gjort: kjørte winamp med en visuell effekt og surfet på internet og brukte word

 

Ditch musen, og skru av den visuelle effekten (hva er poenget med den?) Så får du 1-2 timer til.

Lenke til kommentar

Da har du misforstått touchpad'en!!

 

Jeg har stilt inn min så jeg kan scrolle både horisontalt og verticalt (ved å bevege fingeren opp eller ned helt ytterst til høyre eller nederst - sånn at man scroller når man ønsker det, men ikke sånn at man scroller i stedet for å bevege musen, når det er det man vil. Jeg har full kontroll). Når jeg beveger fingeren fra midten oppe til venstre oppe går jeg "bakover" i explorer, og beveger jeg den mot høyre går jeg fremover. Jeg har skrudd av tapping, fordi det irriterte meg.

 

Touchpaden er helt genial hvis du bare lærer deg å bruke den ordentlig. Spilte tilogmed litt UT2003 med den !! (Gikk ikke like bra som vanlig, men ikke så dårlig som jeg hadde trodd på forhånd).

 

Jeg anbefaler deg virkelig til å bli fortrolig med den. Er kjedelig å ha begrensede kontrollmuligheter når man ikke har anledning til å bruke en ekstern mus (det er jo ikke akkurat praktisk på forelesninger, elller hva?), og man trenger ikke å ha begrenset kontroll selv om man bruker touchpad.

 

Jeg synes at det er ytterst merkelig å være skuffet over dårlig batterilevetid når du bruker sånt ekstrautstyr. Hadde du hatt en 500m, ville den kanskje bare holdt 90 minutter!! Det er ingenting å si på batterilevetiden til denne maskinen. Man kan jo ikke forvente at den skal holde i fem timer hvis man bruker USB-mobil lader, USB-snakelight ++.

Lenke til kommentar

Ny test: skjermlysstyrke satt til minimum, ikke usb mus tilkoblet og winamp spiller musikk på lavt volum uten noen visuelle effekter, maskinen ble ikke brukt til noe annet enn winamp som spiller musikk på lavt volum. Ellers er alt som før.

 

Resultat: 3 timer 4 minutter og 41 sekunder... da var det stopp og maskinen slo seg av.

 

så 1 til 2 timer ekstra er vel overdrevet.... tenker vi sier 20 minutter ekstra jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...