Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Raid 0 amd 990fx problemer


Anbefalte innlegg

hei, vil sette opp raid 0 på maskinen min, er en phenom II x6 1090T maskin basert på Asus sabertooth 990fx. jeg har satt diskene opp i raid i bios, konfiguert raidet i kontrolleren eller hva jeg kan kalle det, men finner ikke raidet når jeg skal installere windows. så jeg tenkte jeg kanskje trengte ein raid driver, fant en på asus sin side på hovedkortet mitt, lastet ned, la på flash drive og fant driveren når jeg skal loade den fra windows sin installasjonsmeny. men windows maser om at jeg ikke får lov å instalere usignert driver.

 

så for det første, gjør jeg rett? skal jeg instalere en raid driver i windows sin installasjonsmeny for å kunne bruke raidet til bootdisk? evnt hva gjør jeg feil? setter stor pris på alle innslag!

 

Kjell Vistnes Randeberg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Hvordan windows er det du skal innstalere?

Windows 7 med SP1 har som regel raid driver så er bare å innstalere som vanig.

Om det er windows vista med sp2 så kan det være at en må legge inn driveren i begynnelsen, denne kommer opp som varsel om usignerte drivere men er bare å godta om det er den eneste driveren som var på asus siden.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Hvordan windows er det du skal innstalere?

Windows 7 med SP1 har som regel raid driver så er bare å innstalere som vanig.

Om det er windows vista med sp2 så kan det være at en må legge inn driveren i begynnelsen, denne kommer opp som varsel om usignerte drivere men er bare å godta om det er den eneste driveren som var på asus siden.

 

win 7 64 bit, men jeg får ikkje mulighet til å godta når windows maser om at driveren er usignert, jeg kan bare trykke lukk eller noe slik. jeg får iallefall ikkje installert driveren og jeg har prøvd det meste nå men får ikke lov å bruke raidet som boot disk...

Lenke til kommentar

DU bare bytter disk når du skal gjøre dette.

 

den vil ikke med disken heller. får opp "to continue installation, use the load driver option to install 32-bit and signed 64-bit drivers. installing an unsigned 64-bit device driver is not supported and might result in an unusable Windows installation."

 

fikk installert 32-bit versjonen av driveren selv om det er 64-bit windows jeg skal installere...

Endret av kjellvr
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...