Gå til innhold

minnestørrelse i ubuntu/wine


Anbefalte innlegg

hei.

 

har blitt en linux-fanatiker. men veldig nybeggyner for og sei det slik. så må jo møte noen problem...

har nå instalert wine og playonlinux for og game css i ubuntu 10,10 ok grett det så jeg instalerte steam og må vell instalerre css derfra. men det er jo litt snålt fordi! når jeg skal instalere det så står det att jeg treng så og så mye mb og att jeg bare he 130 og noke... F"#"¤ javel sier jeg og går inn på windows og sletter masse bullshit eg har der inne på hardiskene. og så prøver jeg igjen ca like mye minne som manglar.

og eg ser inpå mine hardisker som er instalert i ubuntu att eg har mer en nokk plass til overs. hva er galt er det noe jeg må endre på filbanen til wine?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ser ut som det er bare for windows

 

Partition Master er for windows. Skal du ha større plass til linux, må du reinstallere linux.

 

Du kan enten installere gjennom windows på nytt og velge større plass til ubuntu under installasjonen, eller så kan du installere ubuntu på egen partisjon fra live CD/DVD/USB. Da trenger du ledig plass på f eks D:\ til linux-partisjonen. Dette kan du lage med Partition Master fra windows. Krymp din gjeldende partisjon på D:\ med eksempelvis 50 GB, boot opp linux fra CD/DVD/USB og installer på den frigitte plassen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...