Gå til innhold

Dine tanker rundt klassene og klasseinndelingene i SWTOR


Anbefalte innlegg

Formål for tråden: Å diskutere dagens klasser og klasseinndelinger, samt endringer dere føler vil gjøre spillet bedre.

 

Eventuell ubalanse mellom de respektive klassene fordelt mellom The Empire og The Republic er ikke temaet for denne tråden, men unntak eksisterer:

 

1) Å diskutere forskjellig "fluff" (animering av angrep, hvordan karakteren "føles" og lignende) hos de separerte klassene (Trooper/Bounty Hunter, Smuggler/Imperial Agent) tolereres.

 

 

 

 

Jeg har en formening om at klasseinndelingen i SWTOR ikke er god nok, noe jeg utdyper under spoileren.

 

Kort fortalt synes jeg at oppdelingen av 4 klasser (pr. fraksjon) i 8 underklasser er til tider en dårlig snarvei.

 

Har du spilt en underklasse forsvinner det meste av grunnlag for å spille den andre, fordi du har hatt en stor del av de samme evnene, spilt igjennom den samme historien.

 

Videre synes jeg at i enkelte tilfeller at underklassene burde vært adskilte klasser.

 

 

 

 

Jeg mener at en Jedi Shadow og en Jedi Sage ikke er den samme grunnleggende klassen.

 

De er to vidt forskjellige typer klasser, en "mage" og en "rogue".

 

Hvorfor skal en mage og en rogue (eventuelt en shadow operative) ha den samme historien? Det gir ingen mening for meg, og jeg forstår ikke hvorfor det ikke ble laget 3 Jedi/Sith klasser:

 

Jedi Knight (Tank/DPS)

Jedi Sentinel (Stealth-dps/dps, eventuelt off-heal eller off-tank)

Jedi Consular (Heal/DPS)

 

MERK! Sentinel ovenfor er ikke den samme som Jedi Knight - Sentinel som SWTOR har i dag, men heller noe lignende den Jedi Sentinel som er i KoToR I & II.

 

 

Altså har jeg problemer med både det (1) mekaniske (at underklassene deler så mye at ved å spille den ene forsvinner motivasjonen til å spille den andre); og (2) historiene (like historier for Sage og Shadow for eksempel).

 

 

 

Jedi Consular er, i mine øyne, det verste tilfellet og er derfor brukt som eksempel, men jeg føler en del av det samme for Guardian/Sentinel også.

 

 

For Smuggler og Trooper har jeg ikke samme mening, men det er fordi jeg ikke kommer til å spille Smuggler, og for Troopers vil jeg ikke spille annet enn min Commando main. Men problematikken er også til stedet her, men ikke i like stor grad (mener jeg).

 

 

 

 

Hva sier dere? Har dere de samme probleme med klassene som meg, eller kanskje det er noe annet ved klassene dere liker eller ikke liker?

 

 

 

-Deluze

 

 

Edit: La til unntak om diskusjon rundt separerte klasser.

Edit 2: Endret tittel for å belyse mitt ønske med tråden bedre.

Endret av Deluze
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror tanken er at man skal spille 4 på Empire siden og så velge 4 på Republic siden. Således kan man få spille alle typene klasser (mirrors) uten at man trenger å spille story for alle.

 

Det er vel kanskje ikke akkurat klassene, men jeg liker ikke måten de har låst hver klasse til en type våpen. som Merc hadde det vært fint å kunne bruke Blaster rifle også... Samme med dual og saberstaff o.s.v..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...