Gå til innhold

Skade i ryggen etter roing.


Anbefalte innlegg

Hei

 

På trening istad så bestemte jeg meg for å ta en 20-sekunders økt på romaskin. Dvs. at jeg tok skikkelig i med dragfactoren på ca 8(kan sammenliknes med gir). Når jeg hadde kommet ca halvveis og var nede på en 1:21min per 500-meters fart, så smalt det skikkelig i ryggen og var ikke i stand til å ro et eneste tak til. Har en god ro-teknikk, men når man tar såppas raske tak så kan det slurves noen ganger. Måtte sitte rolig i 2-3 minutter før jeg greide å manne meg opp til å reise meg og hadde store vanskeligheter med å få tatt med meg bagen ut og kjøre hjem. Har vondt enda. Noen som har et par innvendinger om hvor lenge dette kan vare og på hvilken måte jeg har skadet ryggen?

Endret av Gamer93
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er i korsryggen smerten kjennes.Føler meg et hakk bedre i dag. Det er mest behagelig å gå, kjenner nå når jeg sitter på skolen at det gjør vondt i korsryggen når jeg sitter. Gjør også ganske vondt når jeg bekker/lener meg litt framover og skal reise meg/sette meg ned. Greier ikke å kjenne på om det er strekk eller skade.

Lenke til kommentar

høres ut som noe kink eller noe.

 

fikk en sånn for ca et 1 1/2 år siden.

bare hoppa og slo i taket da det sa knekk, landa og klarte ikke bevege meg pga smerte.

ble litt og litt bedre. helt god igjenn etter to dager.

 

Go bedring, anbefaler og teste litt, kan du strekke, bøye tøye osv.

 

edit. skriveleif i tittelen - gidder du rette opp?

Endret av settings
Lenke til kommentar

jeg hadde også vondt for en tid tilbake, men det var etter en markløftsøkt, de samme smertene du beskriver hadde jeg også. Det kan bare være at du har forstrekt noe, det gjør vondt. Det går over. Husk bare å varme godt opp før du trener tungt. Frem med brystkassa, strak rygg når du ror.

Endret av LonelyMan
Lenke til kommentar

litt stiv nakke, er det normalt?

 

Nå ser man effekten av all treningslitteratur om treningsskader. Folk har blåst det så mye opp at når folk har vondt i stortåa mistenkes det for en skade. :tease:

 

Altså i sammenheng med skaden i korsryggen. Hvis dette er et symptom på noe annet enn en muskelstrekk :whistle:

Endret av Gamer93
Lenke til kommentar

Som legen din har sagt, så er det nok mest sannsynlig en vanlig muskelstrekk. Fikk det for en tid tilbake selv(da jeg støvsugde av alle ting). Gikk over etter ei ukes tid. Når det kommer til nakken din kan det være at du anstrenger den litt mer pga ryggsmertene. Eller at du rett og slett har liggi rart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...