Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Er overvektig...


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

... og jeg har bestemt meg for å gjøre noe med det. Jeg ligger ca. 35 kg over min idealvekt og er lei av å synes synd på meg selv for noe som er min egen feil. :-P

 

Vurderer derfor å melde meg inn i Elixia da jeg har hørt mye fint om dem. Det eneste som holder meg tilbake er at jeg ikke vet hvordan det er der. Er det proppfullt av topptrente atleter der som hånflirer straks det kommer en fettklump inn døra? (bare for å sette det på spissen :-P) Noen som kan fortelle meg om deres første time ved et treningssenter?

 

Og er det realistisk å kvitte seg med 35 kg i løpet av ett år?

 

 

 

Postet av anonym: 21b357a394f77fb862586ea0671a4e08

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå vet ikke jeg hvordan miljøet er på alle Elexia senter,men at noen idioter hånflirer av overvektige er vel noe som kan skje mange steder.

 

Når det er sagt så vil jeg i tillegg til å trene styrke,kondisjon og sånt på Elexia kjøpt meg en sykkel hvis jeg var deg.

 

Skal du dra og handle,sykle dit,skal du på jobb,sykle dit,sykle på langtur,til skolen osv(hvis det er mulig da,vet ikke hvor du bor i forhold til slikt)..

Bonusen er at du kommer i bevegelse oftere(vil anbefale kjøp av hjelm,sko,sykkelbukse og hansker i tillegg til sykkelen,hvis du ikke har det fra før ) .

 

Fullt mulig å kvitte seg med 35 kilo på ett år,mange som har klart det da.

 

 

*Har trent på flere treningstudioer,men aldri opplevd at tjukkaser blir hånflirt av,og ganske greit å begynne å trene da.

Endret av sykkeliten
Lenke til kommentar

På et casual senter som Elexia er det både overvektige, casuals, støttemedlemmer og folk som er fit. Alle trener og bryr seg om sitt. Er ingen som står hånflirer, hvertfall ikke der jeg trener. Meld deg inn, få satt opp treningsprogram og et skikkelig kosthold hvis de tilbyr det av trenerne der. Kosthold + trening is the key :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg vil få instruksjon fra veiledere om hvordan de forskjellige apparatene brukes og sånn? Jeg er ikke overlatt til meg selv straks kredittkortet er dratt gjennom bankterminalen?

 

Postet av anonym: 21b357a394f77fb862586ea0671a4e08

 

Nei de tar godt vare på deg på Elixia. Det er trenere der som kan gi deg gratis veiledertime der de viser deg hva du skal trene og hvordan. Står også forklart på alle apparat hvordan du skal bruke de.

 

Som blinc sier er kosthold også viktig. Regner med du kan få satt opp kostholdsplan på Elixia.

Endret av LNF
Lenke til kommentar

... og jeg har bestemt meg for å gjøre noe med det. Jeg ligger ca. 35 kg over min idealvekt og er lei av å synes synd på meg selv for noe som er min egen feil. :-P

 

Vurderer derfor å melde meg inn i Elixia da jeg har hørt mye fint om dem. Det eneste som holder meg tilbake er at jeg ikke vet hvordan det er der. Er det proppfullt av topptrente atleter der som hånflirer straks det kommer en fettklump inn døra? (bare for å sette det på spissen :-P) Noen som kan fortelle meg om deres første time ved et treningssenter?

 

Og er det realistisk å kvitte seg med 35 kg i løpet av ett år?

 

 

 

Postet av anonym: 21b357a394f77fb862586ea0671a4e08

Lenke til kommentar

https://www.nuvoryn-norge.com/order_now.html

 

- har vært skeptisk til pille å sant, aldri trodd på det! men disse funka for meg vertfall! gikk den 6 kg på en mnd! men trening er viktig om du skal få resultat!! Gå tur i en time så rask gange som mulig, jogg på tredmølla (de ser kansje mørkt ut i begynnelsen, men de blir bedre å bedre trust me!), bruk ellipsemaskin, løft litt vekter osv. tur MÅ du gå kvar dag! tening kan du ta 3-4 ganga i veka, du kan bytte ut ei økt på studio med svømming, svøm att å fram 20-30 ganga (anbefalast).

Så kommer det som er viktigast av alt! Kostholde ditt.

Du skal spise små måltid kvar 3-4 time! frukt å grønt er bra men frukta e ikkje like viktig som grønnsakene! frukt kan du spise etter trening, en smoothie med frukt&bær, veldig bra. Heimelaga knekkebrød (kun av korn & vann) med for eks kalkunskinke som pålegg (ett eksempel). Middag kan være masse godt: kylling & jasminris m salat, tunfis/scampi/kylling-salatsat, fisk, grønnsaksuppe/m kylling eller kalkunpølse. Biffstrimla m wok. Det er masse god mat! egg er faktisk veldig bra, litt kaloria e de, men ett egg til frukost skada ikkje, for de e nemlig massevis av vitmaina i ett egg!

å husk at du legge fortare på deg av drikke enn mat! så pass på å holse deg til vatn! saft e lov så lenge det er uten sukker, grønn te er bra for forbrenninga .. juice for eks nåke du ikkje må drikke, med mindre du pressa appelsina sjøl..

Der va nåken av mine tips til deg :) lykke til! and Spice Up Your Food!! de øka også forbrenninga!

 

du kan også følge

http://bodywork.blogg.no/

http://fitnessnora.blogg.no/

http://victoriabull.blogg.no/

 

for fleire tips. veldig gode tips, som har hjelpt veldig mange :-)

 

Det var kansje ikkje svare du var ute etter, men det hjelpe deg ned i vekt, og 35 kg på ett år er ikkje masse nei:) om du gjør de på den "sunne" måten, som å trene å spise variert ... pillene der anbefala eg deg i begynnelsen berre for å komme litt igang, men litt "ekstra" hjelp, til slutt går det av seg sjøl uten pille :) de kan vær at de funka men du ve bruke dei meir so kansje 2 mnd me dei, så er veien mykje lettare ;)

Endret av vetlepia
Lenke til kommentar

Min erfaring er at det er stor forskjell på treningsentre, noen steder er det: jippi jeg har gått opp 10kg (muskelbygger), andre steder: jippi gått ned 10kg (slanking). Men de fleste syns det er bedre med folk som er overvektige og trener, enn overvektige som sitter hjemme på sofaen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...