Gå til innhold

bytte GF2 mx400 til r9800, trenger hjelp!


jonnor

Anbefalte innlegg

Det ligger et r9800 (non-pro) og venter på meg på postkontoret,

skal hente dette snart...

 

Jeg vil helst at innstalasjon og slikt går så greit som mulig, lurer derfor

på om noen kan lage en liten "walktrough" om alt fra avinnstalering av

gamle drivere til innstalasjon av nye. Hvordan går jeg frem for at

byttet går så smertefritt som mulig?

 

Det høres kanskje ut som jeg er helt n00b, og det er jeg, men bare når

det gjelder akkurat dette. (Med andre ord: dere trenger ikke forklare at helt ned

til siste detalj, bare sånn kjapt om hvilken rekkefølge jeg skal gjøre ting)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Putte inn kortet, putte inn cden som følger med og vente på at den autokjører. Så følger du instruksjonene. Vanligvis bare BS at man må avinstallere driverne. Var i alle fall slik hos meg.

 

Det er muligens lurt å bruke et program for å fjerne Detonator-driverne først, men jeg husker ikke navnet på nopen programmer....

Lenke til kommentar

Du avinstallerer enkelt og greit Detonator driverene, evt. med Detonator Destroyer e.l. Så skrur du av PC'n, bytter skjermkort og fyrer opp igjen. Jeg foreslår at du laster ned nyeste ATI eller Omega drivere fra nettet med en gang, heller enn å slenge inn noe "gammel dritt" fra CD'n som følger med.

Lenke til kommentar

uninstall nvidia drivere, kjør nvcleaner eller detonator-destroyer eller noe sånt tror jeg det heter, last ned ati sine drivere fra www.ati.com slå av pcen ta ut kortet, putt inn r9800 kortet skru på pcen.

 

clikk på de nye ati driverene og installer dem, reboot, installer ati control panel. reboot. så skulle alt virke bra..

har du installert directx 9b ? (glem det, jeg så ikke i siggen din at du allerede hadde dx9) :oops:

 

hvis ting og tang fra nvidia kortet blir igjen så kan det bli litt krøll med det nye kortet sånn som slowdowns, hangups og sånne ting. good luck

Lenke til kommentar

3Dmark03 er tilnærmet uavhengig av CPU, da jeg byttet fra en Tbird1300 med SDram til en P4-2.66 så gikk jeg opp fra 4800 til 5100 med mitt Radeon9700 Pro. har og sett en test der man har stappet ett radeon 9700Pro kort i en P2-400 og maskinen bikket 4000 poeng, mens samme kortet på en P4-3.06 fikk noe over 5000..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...