Gå til innhold

Lansering av nytt kamera fra Canon (300D og A80)


Anbefalte innlegg

Nå skal jeg vedde på at mlwirak sitter med et flunkende nytt digitalkamera fra Canon (den heldiggrisen :wink: ), men får ikke lov til å si noe om det før i morgen.

 

Vi får glede oss til denne lanseringen....

 

Stikkordet er visstnok:

- Ny revolusjonerende teknologi (hva nå det kav være)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror forresten ikke at Akam har vært trege (ref link i posteringen ovenfor). Tror DinSide har vært ulovlig tidlig ute med nyheten. Søkte i Google.com etter dette kameraet, og fikk treff på to siter i Frankrike. I det jeg kom inn, så jeg denne nyheten om kameraet, og mens jeg leser blir siden oppdatert...og nyheten er borte.

 

Tydelig at alle har fått beskjed fra DinSide at de skal holde på denne nyheten til et eller annet klokkeslett i dag, og i mellomtiden sitter det folk å skriver på artiklene :-)

 

Morsomt !

Lenke til kommentar

Gutten har da nettop fått inn A70, så da tar det vel sin tid før A80 kommer på testbenken :p

 

Fra spøk til alvor, dette ser i hvertfall int. ut, så får håpe Canon får ut

fingeren litt kjapere denne gangen og får sendt en pre pod i posten, tja helst i morgen :D

Lenke til kommentar

Når det gjelder 300D, så bør det vel nesten være mulig å få tak i produksjonsmodellen (ikke preprod), for det kameraet skal jo være i butikkene allerede 15 september ! Kanskje akam allerede "sitter" på dette kameraet?

 

Hva sier du mlwirak, blir det en test av dette kameraet før det er i butikkene? Og vet du om du får, og evt når, du har A80 (gjerne preprod) til test?

 

I mens venter vi i spenning på testen av A70. Den har gjort det utrolig bra i de fleste andre tester jeg har lest...

Lenke til kommentar

Så forresten artikkelen på akam i dag på 300D. Har et par/tre kommentarer til den.

 

For det første, så er etter det jeg forstår CMOS brikkene i 300D og 10D så og si identiske. Men forskjellen består bare i at de produseres på forskjellige produksjonslinjer? Kanskje mindre kontroll på produksjonslinjen til 300D (?), men ellers er brikkene like.

 

For det andre så er det kanskje et viktig poeng som ikke var belyst, og det er at det er en annen type søker på 300D. Denne vil oppfattes som mørkere enn 10D

 

For det tredje, så har ikke 300D like bra manuelle instillinger. Blant annet kan man ikke sette blender eller lukker prioritet (dvs. sette lukker/blender-hastigeheten selv), men må bruke de faste programmene (Sport, Lanscape osv...)

 

Mulig jeg tar feil, men... (håper egentlig jeg tar feil på de to siste punktene :wink: )

Lenke til kommentar

Kameraet har blender/lukkerprioritet.

 

Grunnen til at Akam var trege med nyhetene var at vi først fikk pressemeldingene til Canon mens vi var på vei til London på Canons offisielle lansering av kameraet.

 

I London fikk jeg ikke anledning til å bearbeide nyheten og legge den ut.

 

Vi har lagt ut en preview av kameraet. Det er essensielt et forbrukertilpasset 10D i et vanvittig mye dårligere bygd kamerahus.

 

Selv om huset er skrøpelig vil det sikkert holde i mange år.

 

Canon Norge har sagt at hver publikasjon bare får 2 dager på seg til å teste kameraet. Det er uaktuelt for oss å teste kameraet med så kort tid, men jeg regner med at vi har en test av kameraet på plass om ikke mange ukene.

 

Foreløpig finnes det imidlertid ikke ferdige versjoner av kameraet tilgjengelig, så vi må først vente på at Canon får ferdige testeksemplarer.

 

MLW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...