Gå til innhold

[Løst] Student PC


Anbefalte innlegg

Tenker litt framover og begynner å sjå på ein berbar pc som funker til videregående.

Skal begynne på viderergående til høsten.

 

Har ein 17,3 tommar berbar pc som eg ikkje synest passar (tung, stor, dårleg batteri...) til denne typen arbeid.

EDIT: Denne berbare begynner å bli 2-3 år gammal og hardwaren er litt utdatert (enkle spel som Minecraft og div. lagger).

 

Han skal vere liten og lett, og kan greie enkle spel som Minecraft.

Budsjett kjem til å vere rundt 5-6000. (kan variere)

Har god tid til å kjøpe.

 

Det er tilbud i fylket på pc-er, men det er HP-maskiner (er dette eit godt kjøp?)

 

Ser litt på Asus Transformer Prime. Vil denne funke til student arbeid?

Endret av Stian838
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første er det undødvendig å Bumpe tråden etter 20 minutter.. Du kan ikke forvente at folk skal sitte på forumet til enhver tid og vente på at det skal komme en ny tråd og svare på.

 

On topic så er du pliktig til å benytte skolepcen, du får stipend av skolen for og betale for pcen (kalles utstyrsstipend og alle får det). Selve pcen skal jeg ikke si noe om da jeg har Dell'en de delte ut i fjor, men det fungerer til sitt bruk så jeg har denne på skolen og en stasjonær pc jeg bruker hjemme. Totalt unødvendig å kjøpe ny skolepc før videregående altså, vent heller til du skal studere..

Lenke til kommentar

http://www.rogfk.no/itskole/modules/module_123/proxy.asp?D=2&I=11372&C=698

 

Litt nede på denne sida om pc i videregående i rogaland står det:

 

"Elever som allerede har egen datamaskin står fritt til å bruke denne. Forutsetningen er at det er installert antivirus på maskinen. Dette, og Microsoft Office, samt en del annen programvare, får elevene gratis."

 

Så etter sida kan eg bruka ein berbar pc sjølv.

Lenke til kommentar

Hmm, vi fikk ikke lov a fylet vårt (Akershus) å bruke pcene på eksamen. Men uansett er det jo bare å kjøpe en selv. Du får skole-pcen gratis (850 kr i tre år)- som du får stipend, eventuelt får foreldre til å betale ;)

 

Poenget er bare at jeg ikke skjønner at du gidder å bruke penger på en til bærbar. De vi fikk for 3 år siden, funker helt fint enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...