Gå til innhold

hjelp til oppsett av gaming pc - maks 20. 000 helst mindre

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

hei, skal lage meg en gaming pc. Har hatt dette prosjektet over en god stund nå og har endelig bestemt meg for å få fingern ut av ræva. Har satt opp en liste med det meste jeg skal ha. Mangler vel strømforsyning men er litt usikker på hvor sterk jeg trenger. Så for meg noe alla denne(http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=460922) men vet ikke om det er nok effekt i den. Skal ikke overklokke.

Her er handlelisten min:

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1038545&su=D9CD35A1-E67A-49FE-ADDF-D8BE40656D33

kom gjerne med forbedringer. Lurer også på om jeg skal kjøpe meg en g19, men skal vist være ekstremt overpriset. Har g500 og g35 så føler det ville være greit og ha alt av et merke, mest for juggel så klart.

Endret av entjukkgnom
Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Access denied."

Siden du ikke har nevnt noe regner jeg med at du ikke trenger skjerm.

post-84679-0-37682900-1326918736_thumb.jpg

Det er et latterlig dyrt (og kraftig oppsett), og med mindre du har tanker om å kjøre eyefinity så ser jeg ikke helt vitsen.

Mtp overklokking vil jeg absolutt annbefale deg å tenke over det en gang til. Det å dra en i5 2500k opp til 4.5Ghz er latterlig enkelt på dette hovedkortet og med denne kjøleren. Det er omtrent så simpelt at du kan sette turbo ratio på 45 og spenningen på CPU på 1.3v og kjøre i vei uten å tenke over det to ganger.

Skrevet

Det fungerer nå ja. Overså vist "helst mindre" biten av tråd navnet :ohmy:

Du kan droppe oppsettet mitt ned til 1stk 7970, Carbide 500 istede for 650D, PSU ned til 650w versjonen osv. Ellers er ikke oppsettet du har satt opp galt heller. Jeg ville byttet til f.eks en Crucial M4 istede for Intel SSDen da disse er overpriset for hva de leverer, byttet i en bedre skjerm og muligens et annet kabinett basert på personlig prefereanser, muligens også vurdert noe slikt som en TwinFrozr versjon av 570 e.l da jeg har et intenst hat for referansekjølere :thumbdown:

Skrevet (endret)

Intels ssd er ikke mye å skryte av i forhold til Crucial M4, Samsungs nye eller Vertex 3. Dessuten kan du sikkert spare en del penger på å handle fra f.eks Dustinhome :o)

Endret av phlake
Skrevet

Ser bra ut det, selv om jeg ville valgt et billigere kabinett, f.eks Fractal Design R3, som både er stilrent, stort, luftig og billig :o) Det viktigste dog, med ditt budsjett, er å kjøpe en tredjeparts cpu-kjøler f.eks Noctua NDH14.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...