Gå til innhold

Ny pc til muttern - kontor pc hjelp


Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Fikk beskjed av min mor om å kjøpe ny datamaskin som hun hovedsaklig skal bruke til skolearbeid (hun er lærer). Ingenting som vil kreve my kraft, men hun vil at den skal vare 3-4 år, så derfor tenkte jeg å kjøpe en litt overkill pakke. Viktig at det er en pakke med garanti (helst 2-3 år) da jeg ikke vil kunne reparere ting og tang pga skolegang/universitet.

 

Fant dette tilbudet. Velger bort skjerm, tastatur og mus siden hun har det fra før.

http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10428

 

Jeg vet at prossesor, skjermkort og HK er litt for gode for hennes, men jeg kunne ikke finne noen bedre tilbud for øyeblikket. Den pakken til 4.5k på samme side liker jeg ikke noe særlig pga svak CPU. Den skal jo vare noen år. Samtidig så kan det være jeg går for den siden den er såpass billig

 

Det jeg lurer på er om det finnes noen bedre tilbud ute rundt 5-6k. Takker for svar på forhånd :)

Endret av Bezzzy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du går opp en knapp tusenlapp vil stort sett det eneste du får som er bedre også innebære en SSD til hovedkortets innebygde "Intel® Smart Response Technology" Se på infoen om hovedkortet og les litt om temaet fra tester hos feks Tomshardware.

Fra Komplett kunne du valgt Agility 3 på 60GB til 800kr. Jeg ville valgt den til dette oppsettet siden det er en kontorPC vi snakker om. Denne oppgraderingen vil gi en raskere PC enn både CPU, GPU og mest sansynlig oppgradering av RAM også. Selvfølgelig vil en større SSD dedikert til OS gi best ytelse men i tilfeller som dette anbefaler jeg Intels SRT.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...