Gå til innhold

Ram over 512


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-02-08 13:23, Pion_ skrev:

Innstaller winXP :razz:


Det utnytter rammen mye bedre.. avlaster systemet blant annet ved å bruke rammen mye mer, isteden for den "treige" harddisken, som hurtigminne...


Noe win98 gjør, som senker ytelsen BETRAKTELIG.



 

Ooooo XP Rocker IKKE...NOE STED....

 

Skal du ha noe annet en Win98 så installer W2K da. Win XP er en W2K_ME versjon. Litt bugfix og MYE annet stæsj som lager nye problemer!!

Lenke til kommentar

"Skal du ha noe annet en Win98 så installer W2K da. Win XP er en W2K_ME versjon. Litt bugfix og MYE annet stæsj som lager nye problemer"

 

svært så negativ du er til det nye systemet...har kjørt det lenge og må si at det ruller og går akkurat like fint som Win2K....tror det begynner å bli en veldig høy prosent av de som er her på forumet som bruker WInXP etter det jeg kan se...

Jeg sier ikke at det er et must å måtte legge inn XP...men det er ganske artig å prøve noe nytt...

Noen som vet hvor man kan få tak i Lindows forresten??

Lenke til kommentar

Lurer noen ganger....

Her har vi en som spør om litt hjelp eller lurer på..svaret han får er " hva i helv*** ska du med mere enn 512 i w98...."

 

Skjerpning...hvis du/dere vet eller kan svare så gjør det eller ti nebb!

 

( Det må jeg si...mye hjelp i det svaret :grin: )

 

/jan

 

[ Denne Melding var redigert av: NorLord på 2002-02-08 14:45 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-08 14:45, NorLord skrev:

Lurer noen ganger....

Her har vi en som spør om litt hjelp eller lurer på..svaret han får er " hva i helv*** ska du med mere enn 512 i w98...."


Skjerpning...hvis du/dere vet eller kan svare så gjør det eller ti nebb!


( Det må jeg si...mye hjelp i det svaret
:grin:
)


/jan


[ Denne Melding var redigert av: NorLord på 2002-02-08 14:45 ]


 

Han spør om windows 98 vil kjøre stabilt med 512 ram.. det VIL det... men det vil ikke utnytte det... så å kjøre win98 med 512 ram er penger ut vinduet...

 

kaller det "hjelp" jeg men... jaja

Lenke til kommentar

Win98 vil IKKE kjøre stabilt med over 512MB ram. Du vil få feilmeldingen "out of memory" før windows starter.

 

Bruk Win2000/XP ! Skjønner ikke hvorfor du kvier deg for å skifte OS. Hvis det er ytelsen du er redd for, kan du jo bruke Windows 3.11, det krever enda mindre av PC'n og frigjør enda mer prosessorkraft til programmet/spillet ditt. :grin:

 

Nei, 2000/XP er tingen !!

Lenke til kommentar

Quote:

Win98 vil IKKE kjøre stabilt med over 512MB ram. Du vil få feilmeldingen "out of memory" før windows starter.


 

La meg ta med en liten quote fra en side som tar opp nettopp temaet RAM og win98...(http://www.onlinehelp.bc.ca/tips.htm)..her finner du

 

Quote:

The actual RAM limit for Windows 95. 98 and Me is 2 gb of physical RAM, as described in the Microsoft Knowledge Base article Q181594


However there are some vcache limitations that should be put into place with larger amounts of RAM by adding a MaxFileCache value to the [vcache] section of system.ini. The value entered should be approximately 70% of the total installed RAM in kilobytes, with an absolute maximum of 512000. Thus for a system with 384 mb of RAM the entry would read

MaxFileCache=275000

and for systems with 700 mb or more it would be

MaxFileCache=512000


The 70% limit is intended to prevent problems with vcache "runaway" that can otherwise occur when working with huge data files, meaning files that are equal to or greater than the total installed RAM, or when working with folders that contain vast numbers (tens of thousands) of data files. The 512000 absolute limit is an additional protection against "out of memory" errors that can otherwise occur if the vcache builds up to a very large value resulting in a lack of space in the 1 gb system components portion of the 4 gb virtual address space used by Windows.


Lenke til kommentar

Har win98se og xppro 2*512 mb ram

win 98 fungerer bedre med 512 mb ram en med 1gb.

Det virker som om win98 ikke frigjør minnet som er brukt, selv om jeg lukker programmer.Det eneste som hjelper er en reboot.

Win xp har en mye bedre minnehåndtering,maskinen har stått på i flere dager uten at den har gått "tom"for minne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...