Gå til innhold

Jobber mot stille pc


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forsto ikke helt spørsmålet ditt. Hvis du har f.eks 360-radiator med 3x 120mm vifter så har du som oftest mer enn nok luftflyt for minnebrikkene dine. Eller mente du at du skulle ha ekstern radiator? Ville uansett hatt en 120mm vifte for å få litt luftflyt. SB, harddisker, DVD og minne blir fort varmt hvis du ikke kjøler det i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Forsto ikke helt spørsmålet ditt. Hvis du har f.eks 360-radiator med 3x 120mm vifter så har du som oftest mer enn nok luftflyt for minnebrikkene dine. Eller mente du at du skulle ha ekstern radiator? Ville uansett hatt en 120mm vifte for å få litt luftflyt. SB, harddisker, DVD og minne blir fort varmt hvis du ikke kjøler det i det hele tatt.

Formulerte meg kanskje litt klønete der... Jeg vet hvor mye kjøling jeg trenger, men det jeg lurte på er hvis alle de store varmesynderne har fått tilstrekkelig med kjøling via vann trenger da kabinettet å ha vifter? Finnes det komponenter som ikke kan avkjøles via vannblokker som må ha kjøling? Jeg har ekstern dvd og vannavkjølt PSU. 120mm med lav RPM kanskje. Har bestilt meg softwarekontrollert viftekontroller så jeg kan sikkert justere mye derfra.

Lenke til kommentar

Jega har kjøpt vannblokker til så og si alle komponenter jeg har i maskina mi. Mangler for ram, men om jeg kjøpte et radiatorsett som er tilstrekkelig til å kjøle ned hele oppsettet, trenger jeg da luftflyt inne i kabinettet..? Hvor møter jeg veggen i så fall?

 

Minnebrikker produserer ikke stort med varme, med 0 luftflyt blir det kanskje ett større problem for harddisker? Vanskelig å si egentlig, vil nok uansett anbefale èn vifte.

Lenke til kommentar

Forsto ikke helt spørsmålet ditt. Hvis du har f.eks 360-radiator med 3x 120mm vifter så har du som oftest mer enn nok luftflyt for minnebrikkene dine. Eller mente du at du skulle ha ekstern radiator? Ville uansett hatt en 120mm vifte for å få litt luftflyt. SB, harddisker, DVD og minne blir fort varmt hvis du ikke kjøler det i det hele tatt.

Formulerte meg kanskje litt klønete der... Jeg vet hvor mye kjøling jeg trenger, men det jeg lurte på er hvis alle de store varmesynderne har fått tilstrekkelig med kjøling via vann trenger da kabinettet å ha vifter? Finnes det komponenter som ikke kan avkjøles via vannblokker som må ha kjøling? Jeg har ekstern dvd og vannavkjølt PSU. 120mm med lav RPM kanskje. Har bestilt meg softwarekontrollert viftekontroller så jeg kan sikkert justere mye derfra.

Har du kjølt av:

PCH eller NB/SB

VRMs

Grafikkort

CPU

HDDs

 

Så trenger du ingen luftflyt i kabinettet, PSUen tar vare på seg selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...