Gå til innhold

Problemer med Sandisk microSd kort


Anbefalte innlegg

Hei,

har ett 16 GB Sandisk microSdhc kort jeg har litt problemer med.

Brukte det i mobilen i ca. to måneder uten problemer, før det sto at jeg måtte formatere det, jeg tok backup og formaterte det via mobilen, og etter det sto det på mobilen at kortet var feil filsystem.

Når jeg prøver å formatere det i Windows, kommer det melding om at "Windows was unable to complete the format"

Står også at kapasiteten på kortet er 30,6 MB.

Noen som vet om det er håp for kortet, eller er det helt ødelagt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 år senere...

Hei. Litt utenfor start tema her, men jeg har et 32 gb sd kort til mitt GoPro. For hver gang jeg har filmet eller tatt bilder med det så legger jeg dette inn på macen og sletter det fra SD kortet. Men i det siste har jeg lagt merke til at det blir mindre og mindre "tid igjen for opptak" i displayet når jeg setter SD kortet i GoPro kamera. Sjeket nå info på kortet på macen også og der står det Kapasitet: 31,9 gb og ledig kun 1,45gb.

 

Hvordan har dette seg når jeg hver gang jeg har koblet det opp mot macen så har jeg ført over dit og slettet etterpå???

Lenke til kommentar

Men i det siste har jeg lagt merke til at det blir mindre og mindre "tid igjen for opptak" i displayet når jeg setter SD kortet i GoPro kamera.

 

Hvordan har dette seg når jeg hver gang jeg har koblet det opp mot macen så har jeg ført over dit og slettet etterpå???

Når du bruker slettefunksjonen så fjerner du bare litt her og litt der på minnekortet, etterhvert så blir det veldig mye ufullstendig informasjon som ligger på kortet så man må formatere kortet en gang i bland, og formater i den enheten som bruker kortet.

Anbefaler heller ikke og bruke en annen enhet for og slette informasjon eller og formatere, bruk heller riktig enhet til dette.

 

jeg "sletter" bestandig ved og bruke formaterfunksjonen, bruker aldri slettefunksjonen.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...