Gå til innhold

[Løst] Hva taper jeg på å bytte fra optisk til analog?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har koblet mitt anlegg (2.1) med optisk kabel inn i TVen. TVen mottar lyden sin fra HDMI-kabler (PC/Xbox/TV). Det jeg tenker er at lyden alt har blitt slått i hjel av HDMI-kablen, så er det da noe hensikt i å ha optisk fra TVen? Årsaken til at jeg spør er fordi den optiske kablen er gått føyken, og jeg har noen vanlig røde/hvite kabler liggende hjemme jeg egentlig kan bruke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Over vanlig RCA-kabel så får du bare Dolby Surround, og ikke diskrete kanaler, så det kommer litt an på hva anlegget ditt gjør med lyden.

 

Har du et 2.1 anlegg som bruker 5.1 diskrete kanaler og gir deg virtuell surround f.eks, så vil du kanskje merke forskjell. - Hvis ikke vil du antagelig ikke merke noe (mulig bassen kan bli noe mer udefinert, hvis den bruke .1 kanalen til bass når den er koblet til digitalt)

Lenke til kommentar

Over vanlig RCA-kabel så får du bare Dolby Surround, og ikke diskrete kanaler, så det kommer litt an på hva anlegget ditt gjør med lyden.

 

Har du et 2.1 anlegg som bruker 5.1 diskrete kanaler og gir deg virtuell surround f.eks, så vil du kanskje merke forskjell. - Hvis ikke vil du antagelig ikke merke noe (mulig bassen kan bli noe mer udefinert, hvis den bruke .1 kanalen til bass når den er koblet til digitalt)

Ah ok! Tusen takk :) Da blir det vel ut og styre og kjøpe ny optisk kabel!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...