Gå til innhold

Hva må jeg oppgradere for å kjøre Battlefield 3?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har kjempelyst til å spille battlefield 3 på PC, men jeg kan ikke kjøre den med de specsa jeg har nå. Kan noen hjelpe meg og si meg hva jeg må bytte ut for å kunne kjøre battlefield 3 på Low-Medium grafikk?

 

CPU: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz

 

RAM: 4.5gb

 

OS: Microsoft Windows 7 Ultimate Edition (build 7600), 32-bit

 

Video card: ATI Radeon HD 5450 -

Video RAM 2.4 GB

Pixel Shader version 5.0

Vertex Shader version 5.0

 

 

Her er Windows sin rating på de forskjellige delene:

Processor - 7.2

RAM - 7.2

Graphics - 4.9

Gaming Graphics - 6.2

 

Takk for hjelpa !

Endret av kingkamran
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå for noe bedre skjermkort ja, det du har er vel strengt tatt ikke dugende til stort når det kommer til spilling.

 

Hvorfor ikke gå for et GF560Ti? Vil tro du da får se en stor forskjell :)

Kjører selv 570 med en Q9550 @ 3,2Ghz, og det funker fjell her hos meg. Er selv storfornøyd med å gå fra ATI til Nvidia. Men ATI funker bra det også, misforstå meg riktig :p

Lenke til kommentar

Kjører BF3 på High med Radeon HD6870, Q9650 @3.6GHz og 4 GB DDR2-8500. Hvis du kjøper 6870 eller bedre, så kjører du BF3 glatt på medium, kanskje high. Prosessoren holder stand en stund til :-)

 

Det er mange billige, brukte skjermkort på bruktmarked.no og på finn.no. Ingen vits å kjøpe nytt.

Absolutt mulig å få high med et 6870. Prosessor er ikke særlig farlig i BF3 så lenge det er en firekjerner eller en relativt ny tokjerner med hyperthreading.

 

Overklokk CPUen et stykke (3.2 bør ikke være noen kunst, uten at jeg kjenner til akkurat den cpuen, selv på stock kjøler) og kjøp et 560ti som nevnt.

Trengs ikke før han ser på skjermkort i prisklasser over 2000 kr, og man kjøper ikke så dyre skjermkort med så gammel prosessor.

 

Jeg vet ikke helt ossen jeg overklokker CPUen da :p er ny på PC greier.

 

Men takk for hjelpa alle sammen :)

Ikke farlig, det er totalt unødvendig i BF3.

Lenke til kommentar

Trodde prosessor var viktigere. Men jeg kan tro på at den ikke er det.

 

Vet at 2600k får kun 5 FPS mer i BF3 enn 2500k ved standard hastighet på begge to. Og den koster en høvding ekstra. Ikke verdt pengene, med andre ord.

Ja, hvis du tester i 1024x768 med 2x 7970 er jo kanskje dette riktig, men med mindre du bryr deg om 200 mot 205 fps er det ikke store forskjellen. Personlig har jeg bare skrudd dette av så jeg kan nå høyere klokkefrekvenser.

 

500kr

Kjør på!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...