Gå til innhold

Bygge stasjonær maskin i 10k - klassen


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Skulle hatt meg en ny stasjonær PC, men er heeelt utdatert på alt som har med hardware å gjøre.

Kunne noen hjulpet meg å sette sammen en dugbar spillmaskin til ca 10'000?

Har all softwaren jeg trenger, så kun bitene jeg trenger.

 

Om noen kunne hjulpet meg hadde jeg vært evig takknemmelig:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

z68 hovedkort, Intel i5-2500k, 4 eller 8GB Corsair ram, en Crucial M4 ssd, radeon 6950/6970 evt 7970 om du vil bruke svært mye penger på gpu, en 750W Corsair psu (så har du nok strøm til fremtidig crossfire) og et Fractal design R3 kabinett, eller noe annet du synes ser greit ut. Pluss hdd til lagring da.

Lenke til kommentar

 

litt utpå jordet da, men ikke så mye

 

prosessor, en i5 2500K vil yte like bra som 2700K til omtrent 1000kr mindre

 

RAM brikkene er SO-DIMM, det betyr at de er til bærbar (bærbar MAC faktisk), det du skal ha er DIMM

 

trenger du virkelig ett hovedkort til over 2000 kroner?

 

det er ikke noe forskjell på ytelsen på dem, gå heller for Asus P8Z68-V PRO, det holder i lange baner, og koster bare 1300kr

Lenke til kommentar

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1035387&su=A66AB407-23FD-4203-BA3B-DC03788C44BD

 

Blir dette kanskje en smule bedre dersom jeg ikke ønsker halvt mac/windows?:)

 

Dominator brikkene er dyre og høye, du vil ikke få satt noe god luftkjøler på prosessoren med de brikkene fordi se er for høye

 

kingston hyperX, corsair XMS3 og Corsair vengeance LP er fine brikker, det er ikke noe forskjell på ytelsen til PCen med disse RAM brikkene i forhold til dominator brikkene

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg ville lagt i 700 kr ekstra, og gått for et GTX570 skjermkort. Så ville jeg også gått for en modulær PSU (dvs at du kan koble til kabler selv etter hva du trenger, og dermed slipper å ha masse feite strømkabler liggende ubrukt i kabinettet), men det er jo selvsagt en smakssak.

Lenke til kommentar

Ja, gode alternativer med bedre skriveytelse er Intel 510 og Plextor SSD. Og så Samsung SSD 830, selvfølgelig. Felles for dem alle er at prisen ligger noe høyere. Man får lese sammenligningstester og vurdere om det er verdt det.

 

EDIT: Så får jeg gjenta mantraet mitt om at jeg ikke ville hatt en Sandforce 2281-basert SSD i maskinen min om jeg så hadde fått timelønn for det.

Endret av Ar`Kritz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...