Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Mobbet og sint.


bbll

Anbefalte innlegg

Maktbalansen endrer seg når man er blitt voksen, vanligvis i favør av mobbeofferet.

 

Man kan også helt uproblematisk skaffe seg våpen som definitivt dytter maktbalansen i rett retning om man vil gjøre noe dumt. Helt lovlig. (Selv om å benytte seg av de til et slikt formål ikke er lov.)

 

Men det blir for dumt. Man får ikke noe positivt igjen av å henge seg opp i det som ligger i fortiden.

 

Postet av anonym: 183a9533cd55a8253368da1d8062cd62

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er en mobber, eller rettere sagt var en mobber. Et grusomt mareritt for mange. Det er ikke noe jeg er stolt av ei heller noe jeg skammer meg spesielt over. Det er det det er hverken mer eller mindre.

 

Det er derfor jeg sier at det alltid er en fordel å finne ut hvorfor man blir mobbet, fordi det er alltid en grunn, samme hvor liten eller ubetydelig det måtte virke, og endrer man denne eller disse grunnene så forsvinner grunnlaget for mobbingen.

 

Unger er født grusomme eller kanskje ikke grusomme men uten grenser, mobbing er et resultat av at unger ikke får grenser og riktige verdier.

Endret av vidarkri
Lenke til kommentar

Det er derfor jeg sier at det alltid er en fordel å finne ut hvorfor man blir mobbet, fordi det er alltid en grunn, samme hvor liten eller ubetydelig det måtte virke, og endrer man denne eller disse grunnene så forsvinner grunnlaget for mobbingen.

 

Greit nok det. Finn ut hvor problemet ligger og fiks det. Men hvis hele klassen er imot deg så er det ikke så lett vil jeg tro. Det beste for et mobbeoffer er å ikke bry seg, noe som kan være tøft. Særlig hvis du ikke har noen venner å støtte deg på.

 

 

Jeg er en mobber, eller rettere sagt var en mobber. Et grusomt mareritt for mange. Det er ikke noe jeg er stolt av ei heller noe jeg skammer meg spesielt over. Det er det det er hverken mer eller mindre.

 

Hvorfor mobbet du? Er det en spesiell grunn, eller var det bare morsomt?

Det at du ikke skammer deg over det er vel fordi du aldri har blitt mobbet selv(?). Kan sammenlignes med psykopate, som da ikke føler sympati for andre mennesker.

 

Det er godt forståelig at trådstarter vil ha hevn, men fysisk hevn hjelper nok ikke i lengden. Det beste er, som nevnt over, å legge det bak seg. Det er mobberne som har problemer, ikke du. Hev deg over dem.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Om du ble mobbet for flere år siden, var du åpenbart svakere enn dem. Hva får deg til å tro at ting har endret seg?

 

Alltid vært sterk, og har alltid stått fast ved mine prinsipper og verdier - i større grad enn de fleste rundt meg, så kommentaren din er irrelevant. Hvorfor enkelte mobber vet jeg ikke med sikkerhet, men jeg antar at det er naturens måte å luke ut de som er annerledes på. Heldigvis er jeg sterkere enn noe mennesket og alt livet kan kaste mot meg. Uovervinnelig.

Lenke til kommentar

resultat av at unger ikke får grenser og riktige verdier.

At mobbere ofte ikke er like vel bevart som vanlige folk kommer som ingen overraskelse på meg. Selvsagt så jeg det i min egen situasjon, de mangla et eller annet i toppen, men de klarte likevel å lage livet mitt til et helvete. Og det er det som gjør meg så forbanna! At egentlige retarda folk skal få ødelegge for dem som har mer sunne, positive verdier osv.

At noen mennesker ødelegger livet til andre og gjør ting de absolutt ikke har rett til å gjøre burde ABSOLUTT fått konsekvenser. Si meg, hvorfor bør ikke mobbere få straff?

Lenke til kommentar

Folk takler ting forskjellig, og folk blir mobbet for forskjellige ting. Skjønner ikke at folk kan "stolt" stå frem og si "jeg er/var en mobber" De burde skamme seg!

Ble selv mobbet igjennom mesteparten av barneskolen for at jeg ikke hadde en far.. Eller det var der det begynte i alle fall! Han døde da jeg var 6 år. Men etterhvert som tenårene og medfølgende pubertet kom vokste jeg raskt fra de, og begynte å ta igjenn. Ble mye slossing, men det var verdt det! De ga seg etterhvert som de skjønte at nok var nok, og hvis de likte de stygge trynet sitt burde de holde kjeft!

 

Jeg er nå 30 år og lever ett helt "normalt" liv, med mange gode venner, x-damer, god jobb, festing og ellers alt livet har å by på. Men merker fortsatt ett voldsomt hat blomstre opp i meg hver gang jeg ser eller tenker på en av de som utsatte meg for dette i så lang tid!

 

Har og registrert at de som mobber ofte selv er mennesker med store "skavanker" som gjerne burde se litt på seg selv i stedet for å la sin egen idioti gå ut over andre!

 

Kort sagt. Mobbere: Jeg HATER dere! Uansett alder eller opprinnelse!! Dere fortjener deres straff, og den kommer nok til slutt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg konfronterte den personen jeg mobba og la meg langflat , beklaget alt det som skjedde, face to face

 

Tror personen satte pris på det, men han vil nok alltid hate meg for mine handlinger innerst inne.

 

Postet av anonym: 72e9c2eb96ccf6bb1d4152e045e3304d

 

Jeg villse mistlikt deg enda mer om du kom og sa unnskyld i ettertid.

Om det var en engangs-sak, la gå - unnskyldning godtatt.

 

Men kom ikke her og tro du at jeg skal tilgi deg på noen måte etter måneder med mobbing.

Jeg missliker deg enda mer nå, fordi det virker som du prøver å godgjøre din egen samvittighet, og det unner jeg deg ikke ett sekund.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg konfronterte den personen jeg mobba og la meg langflat , beklaget alt det som skjedde, face to face

 

Tror personen satte pris på det, men han vil nok alltid hate meg for mine handlinger innerst inne.

 

Postet av anonym: 72e9c2eb96ccf6bb1d4152e045e3304d

 

Jeg villse mistlikt deg enda mer om du kom og sa unnskyld i ettertid.

Om det var en engangs-sak, la gå - unnskyldning godtatt.

 

Men kom ikke her og tro du at jeg skal tilgi deg på noen måte etter måneder med mobbing.

Jeg missliker deg enda mer nå, fordi det virker som du prøver å godgjøre din egen samvittighet, og det unner jeg deg ikke ett sekund.

 

Prøver ikke på det ene eller det andre ,jeg forventet ikke noe tilbake, og som jeg skriver, han vil nok alltid hate meg for mine handlinger innerst inne.

 

Unger og ungdommer gjør dumme ting , heldigvis for flesteparten så endrer folk seg til det bedre.

 

Postet av anonym: 72e9c2eb96ccf6bb1d4152e045e3304d

Lenke til kommentar

Jeg trur alle har blitt mobbet eller fått slengt dritt etter seg i noen perioder i livet, er bare å overse det. Vær hyggelig mot de som mobber deg(men ikke legg deg ned og la de tråkke på deg), dere blir sikkert aldri bestevenner, men hvis man hever seg over det slutter det nok etterhvert.

 

Min erfaring er at folk som blir mobbet svært sjelden driver med noe form for idrett eller trening. Så mitt tips er å starte på ett treningsstudio, det gir muskler og selvtillit. Det er vanskelig å for mobberne å få reaksjon fra en som er fornøyd med seg selv og ikke er helt pingle.

Lenke til kommentar

Jeg missliker deg enda mer nå,

Har du aldri gjort feil i livet? Aldri gjort ting du angrer på?

 

Mennesker endrer seg gjennom livet sitt. Hva de gjorde med stolthet i en periode, angrer de bittert på senere. Hvem er du, som fordømmer deres unnskyldning?

 

Klart jeg har gjort feil, og jeg lever med dem.

Mennesker endrer seg som regel ikke så mye i det hele tatt, det er en myte.

 

Jeg vil presisere at jeg har ikke blitt mobbet, og bærer ikke nag på noen måte.

Men jeg vet at jeg hadde aldri godtatt noen unnskyldning om jeg var et mobbeoffer.

Den "skyldige" får bare leve med det.

Lenke til kommentar

Jeg vil presisere at jeg har ikke blitt mobbet, og bærer ikke nag på noen måte.

Men jeg vet at jeg hadde aldri godtatt noen unnskyldning om jeg var et mobbeoffer.

Den "skyldige" får bare leve med det.

Og hva godt kommer det av å fordømme noen? Trenger ikke å være venner selv om man godtar en unnskyldning, men det kan være en god måte å legge ting bak seg, om man fortsatt er opphengt i mobbingen som skjedde i barndommen.

Selv har jeg lagt alt bak meg. Det er trist å tenke på, og derfor velger jeg å legge det bak meg. Nå blir ikke jeg mobbet lenger, for jeg tar det ikke seriøst.

Regnet med at TS ikke er 8-9år gammel, men hvis det er tilfelle har du rett.

Tenkte mer på mobbing generelt. Ikke alle begynner som mobbeoffer i en alder hvor treningsstudio er attraktivt. Mange, meg inkludert, begynner faktisk veldig tidlig.

Lenke til kommentar

Jeg vil presisere at jeg har ikke blitt mobbet, og bærer ikke nag på noen måte.

Men jeg vet at jeg hadde aldri godtatt noen unnskyldning om jeg var et mobbeoffer.

Den "skyldige" får bare leve med det.

Og hva godt kommer det av å fordømme noen? Trenger ikke å være venner selv om man godtar en unnskyldning, men det kan være en god måte å legge ting bak seg, om man fortsatt er opphengt i mobbingen som skjedde i barndommen.

Selv har jeg lagt alt bak meg. Det er trist å tenke på, og derfor velger jeg å legge det bak meg. Nå blir ikke jeg mobbet lenger, for jeg tar det ikke seriøst.

Regnet med at TS ikke er 8-9år gammel, men hvis det er tilfelle har du rett.

Tenkte mer på mobbing generelt. Ikke alle begynner som mobbeoffer i en alder hvor treningsstudio er attraktivt. Mange, meg inkludert, begynner faktisk veldig tidlig.

 

Det gode er at du viser at det ikke er godtatt.

Det gode er at du ikke lar mobberen komme så lett unna ved å bare be om unnskyldning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...