Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

priser på bildiagnose?


kjellvr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

noen her som vet helt konkret hva det koster med en diagnose på bilen min? evnt om en billig diagnosekabel til astra f?

 

Kjell

 

Det varierer ettersom hva det er snakk om. Må dem skru opp noe eller klarer dem å bestemme hva som er galt ved å se på/prøvekjøre?

 

Jeg betalte nylig 240,- for en diagnose for en knekt fjær.

 

Forøvrig har jeg en OBD til bilen, men det er ikke allverden med problemer som kommer opp med denne.

Lenke til kommentar

Du må kunne tolke feikoder også. Feilkoden til luftmasse måler G70 trenger ikke å være LMM. Det kan like godt være bensinpumpa eller releet til denne.

Kostet meg 4000 kroner men det var rele feil.

G40 feil som er kamsensor var rele 30 til ECU.....

 

Hvis man kjøper en blåtann obd (som jeg har). Så kobler du dne til tlf og kjøper en app til 20-30 kr som tolker feilkodene.

 

Evt. Kan man få tak i TIS til bilen

Lenke til kommentar

Jeg hadde Opel Astra-G frem til 2008, og mitt lokale verksted leste alltid ut feilkoder gratis.

 

skulle ønske jeg fikk den dealen ja. men hørte med mekonomen og de sa 750, vet ikke om dette er dyrt eller ei. fordi tingen er at jeg har motorproblemer, eller problemet viser seg iallefall som et motorproblem i mitt hode. den fusker når jeg svinger, hvis jeg tar en brå sving si en rundkjøring eller ett kryss så stopper bilen opp selv om jeg har klampen i bånn og det virker ikke som om noe skjer, og så må jeg slure vanvittig mye på clutchen for at jeg skal klare å få den til å gå igjen. og når eg kjører bare bein vei så akselererer den ujevnt. og jeg vet ikke om jeg bare skal levere inn og si fiks eller be dem kjøre en diagnose og håpe på et bra svar og jeg fikser selv. fordi hvis jeg leverer inn og sier fiks så kan det fort bli vanvittig dyrt! noen tips?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har du "check engine" lys? Kjøp en ODB leser. Selv venter jeg en i posten. Kostet meg ~200,- inkl frakt fra england. Denne skal fungere på en rekke bilmerker.

Få ut koden, å google den.

 

Kan være så lite som en sensor er sjitten. Så kan du slippe billig unda. Skulle ha fra 500-1000 kr for å lese av på min her i området.

 

EDIT: Kjøpt ODBII på ebay.co.uk

Endret av HK416
Lenke til kommentar

Jeg hadde Opel Astra-G frem til 2008, og mitt lokale verksted leste alltid ut feilkoder gratis.

 

Det gjør vi også på Opel.

På andre merker tar man vanligvis en 100-lapp alt etter hvor mye arbeide det er.

 

Du må kunne tolke feikoder også.

 

Helt enig, noen bilmerker og modeller har sine særegenheter når det gjelder diagnose, og kjenner man ikke til disse er det fort gjordt å få feil resultat.

 

En annen ting som er viktig er å slette gamle feilkoder som måtte ligge lagret i ECU før man kjører diagnose.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...