Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

HD 6870 Driverproblem


Anbefalte innlegg

Hei. Akkurat skaffet meg et HD6870 kort(hadde et GeForce 8800GTS kort før), men får ikke innstalert driveren. Har lastet ned nyeste driveren og skal kjøre setup får jeg feilmeldingen "Failed to load detection driver" eller på norsk "Kan ikke laste søkedriver". Har virkelig ingen anelse hvordan jeg skal løse dette problemet. Har slettet de gamle driverene til Nvidia kortet...

 

Får bare kjørt opp pcn i sikkehetsmodus i tillegg, hvis jeg kjører i "Normal" modus blir får jeg bluescreen med en gang jeg får opp skrivebordet.

 

PC-specsa ser slik ut:

 

- Asus P5K

- 620W PSU

- Q6600 2,4 GHZ

- Windows Vista 32-bit

- (Nytt) XFX ATi 6870 HD

 

Noen som har noe peiling?..

Endret av mAdaz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann.

 

Først av alt, hvor lastet du ned ny driver? AMD.COM eller XFX.com?

 

 

Men uansett. Funker det ikke så kan det godt være at du må avinstallere gammel driver med driver sweeper i sikkerhetsmodus.

Du må også huske å koble til ekstra strøm til kortet. Det trengs 2x 6pins strømkabel direkte fra strømforsyning.

 

Å en siste ting, hvilke PSU er det snakk om?

Lenke til kommentar

Hei. Jeg lasted ned catalyst driver fra AMD.com, prøvde også driverene som fulgte med i boksen. Fant ingen drivere på XFX. Prøvde å avinstallere driverene med driver sweeper, men den står bare og jobber og jobber før den til slutt er ferdig, også når jeg sjekker driversweeper igjen så ligger forsatt NVIDIA programmer der...

 

Har husket å koble 2 x 6 pins direkte. PSU'en er denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=327672

 

Hei. Jeg lasted ned catalyst driver fra AMD.com, prøvde også driverene som fulgte med i boksen. Fant ingen drivere på XFX. Prøvde å avinstallere driverene med driver sweeper, men den står bare og jobber og jobber før den til slutt er ferdig, også når jeg sjekker driversweeper igjen så ligger forsatt NVIDIA programmer der...

 

Har husket å koble 2 x 6 pins direkte. PSU'en er denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=327672

Lenke til kommentar

Hei. Akkurat skaffet meg et HD6870 kort(hadde et GeForce 8800GTS kort før), men får ikke innstalert driveren. Har lastet ned nyeste driveren og skal kjøre setup får jeg feilmeldingen "Failed to load detection driver" eller på norsk "Kan ikke laste søkedriver". Har virkelig ingen anelse hvordan jeg skal løse dette problemet. Har slettet de gamle driverene til Nvidia kortet...

 

Får bare kjørt opp pcn i sikkehetsmodus i tillegg, hvis jeg kjører i "Normal" modus blir får jeg bluescreen med en gang jeg får opp skrivebordet.

 

PC-specsa ser slik ut:

 

- Asus P5K

- 620W PSU

- Q6600 2,4 GHZ

- Windows Vista 32-bit

- (Nytt) XFX ATi 6870 HD

 

Noen som har noe peiling?..

 

Har du sjekket at du har installert NET Framework fra windows update, og har siste oppdateringer?

Catalyst krever NET Framework for å fungere.

 

Avinstaller AMD drivere, og oppdater NET Framework med alle tilleggs oppdateringer.

Reboot og installer Catalyst på nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...