Gå til innhold

Er på utkikk etter ny Gamingmus, trenger input.


Anbefalte innlegg

Hei, som emnetittelen sier så trenger jeg ny mus.

Dette er den andre G9 musa jeg har, og det er kabelen til musa som er synderen. Musa "timer" eller mister connection av og til.

Jeg bygde min første pc i 2003 og da kjøpte jeg Logitech MX300 i tillegg. Det var i den tiden det var MX300 vs MS intellimouse :p

Siden den tid har jeg hatt:

Logitech MX300

MX518

G9 Laser

 

Har for det meste spilt Action quake 2 (QUAKE II mod), COD serien og BF3.

Jeg har mest lyst på en ny mus som har en form som er lik MX300, vet dere om noen gode alternativer? Har holdt meg til Logitech.

Det var med MX300 jeg virkelig "leverte" varene :p

har ikke så stor hand(medium).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mus synes jeg er noe av det vanskeligste å kjøpe, spesielt dersom du har blitt god venn med en bestemt modell. Kan ikke gjøre stort annet enn å anbefale basert på egne erfaringer. Jeg gikk fra MX518 til denne: http://www.cyborggaming.com/prod/rat7.htm Absolutt den beste musa jeg har brukt. Tok meg god tid til å velge deler og justere første gangen, etter det har aldri fått tretthet eller tegn til slitasje i høyre hånd (på grunn av gaming i alle fall...)

 

Et mer opplagt alternativ for deg er jo Logitech G400 som i bunn og grunn er MX518 i ny drakt. :)

Lenke til kommentar

Gå tilbake til MX518. Hvis du vil ha litt "flatere" mus kan du vurdere Steelseries Sensei. Tho den har rundt 5% accel på softpads. Hvis du har hardpad er det ikke merkbart accel afaik. Sensei har to knapper på hver siden siden den er både right/left handed. Kan hende man kommer borti ene høyreknappen hvis man bruker "claw" grip. Som swipe er den veldig sweet.

 

^cyborg er bra fps mus.

Endret av LNF
Lenke til kommentar

Jeg gikk fra MX518 til Roccat Kone. Nydelig mus. Mulighet til å en drøss av knappekombinasjoner hvis man ønsker (tenk "Shift"). Ellers er den ryddig og enkel.

Ulempen er at driverne til Roccat har en tendens til å lage krøll sammen med evt Logitech- drivere (gamle muse- drivere, tastatur- drivere, eller lignende).

Det går forsåvidt greit så lenge man installerer Kone før G15 (i mitt tilfelle).

 

Test av HW

Endret av StorPeder
Lenke til kommentar

Etter å ha brukt G9x en god stund, er jeg fornøyd med ytelsen, men savnet også den klassiske Logitech-formen. Det gyldne kompromisset fant jeg i lasermusen G500 - den har samme innmat som G9x (inntil 5700dpi), men med den gode, gamle fasongen, og ikke minst en brukbar midtre museknapp. Tre tommelknapper og to ekstra knapper til pekefinger kommer godt med i spill som BF3 o.l. Etter min mening det nærmeste jeg kommer en perfekt mus.

Lenke til kommentar

Takker for mange gode svar :). Jeg ser dere anbefaler forskjellige spillmuser. Så jeg får bare se på de ulike alternativene dere har kommet med, mange gode forslag.

Men som sagt eg jeg mest "kean" på å holde meg til logitech serien fordi jeg ikke har brukt annet merke, mulig jeg er blitt gammeldags :p kanskje det er på tide å prøve noe nytt :D .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...