Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

ingen karakter i orden og atferd/ mangler


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg går vg2 en privatskole der omtrent ingenting blir fulgt opp. Jeg trives ikke i klassen min, da jeg ikke har venner, og flertallet er muslimer. Før jul fikk vi karakterkortet vårt. Under orden og oppførsel står det ingen karakter!!! Jeg har 3 anmerkninger og 4 dager fravær denne terminen. Jeg er en stille jente og kvalifiserer meg til G G i orden og atferd. Men på karakterkortet står det altså ingen karakter i orden og oppførsel på meg. Dette er rett og slett fordi kontaktlæreren min er lat, og ikke følger opp.Og ikke har skrevet noe under dette.

 

Jeg orker ikke mer på denne skolen. Det er noe hver eneste dag. Jeg synes det er helt utrolig! Neste år(vg3) skal jeg begynne på en annen privatskole(forhåpentligvis). For å søke dit trenger jeg kompetansebevis fra vg1 og første halvår-karakterer fra vg2. Jeg får svar på om jeg kommer inn i Juni, og derfor trenger skolen karakterer fra første halvår i vg2. Jeg er i denne sammenhengen helt avhengig av å få karakter i orden og oppførsel i denne terminen. I vg1 fikk jeg selvfølgelig karakter i orden og oppførsel, men det gjorde jeg ikke nå. Jeg kommer aldri til å komme meg vekk fra denne skolen når det hele tiden oppstår problemer. Skolen jeg søker til ser jo på orden og atferdkarakter, men når dette er helt ''blankt'' på det ene kortet, vil jo jeg være mindre prioritert. Jeg har ganske bra karakterer , men skolene ser alltid på orden og oppførsel først. Jeg lurer på hva de tenker når det er helt blankt på disse punktene.

 

Jeg har prøvd å kontake skolen/ rektor til ingen nytte. Ingen kan hjelpe meg med dette! Fristen for å søke vgs er 1.mars, og jeg vet ikke hvor lenge en lærer kan endre/ sette inn mangler ved denne temrinens karakterer. Fristen begynner vel å renne ut..

Jeg er virkelig fortvilet og lei meg.. Jeg vet virkelig ikke hvordan dette skal ende... Føler mest for å droppe ut akkurat nå.

 

Noen tips? Må jeg virkelig gå til rettsak for å ordne dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan går det an å ikke få karakter i orden og oppførsel? Selv jeg klarte å somle meg til en LG, og det uten kontaktlærer.

 

Hvordan fikk du til det? Ordnet du det selv? Jeg skjønner i alle fall ikke hvordan jeg skal klare og ordne dette, og komme meg videre uten å tilbringe et nytt ''dystert'' år.

Lenke til kommentar

Ta kontakt med rådgiver etc. Selv om dette er en privat VGS, er den pliktet til å følge Kunnskapsløftet (gitt ved lov - Opplæringsloven §1-1 første og andre setning) - og jf. opplæringsloven og forskriftene har du krav på vurdering på alt.

 

Minn rådgiver på at dette er en privatskole - kanskje du skal prøve å reklamere på skolepengene, da de ikke følger lovverket?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...