Gå til innhold

Lærling hos Statoil


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er på ellevill jakt etter en lærlingplass til høsten.

 

Jeg har hørt masse gode rykter om Statoil, og har lyst å prøve meg innen kontor- og administrasjon.

 

Det er jo naturligvis ikke på norsk sokkel, hvor de har 2 uker på og 4 uker av som turnus. Men likevel lurer jeg på om det er noe turnus på land?

Jeg bor jo i Nordland, er for øyeblikket bare 16 år, og tror det kan bli tungt å flytte ned til Bergen/Stavanger hvor jeg ikke kjenner noen fra før i 2 år..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg trur ikkje dei har turnusstillinger innan kontor og administrasjon. Forutan offshore er det skiftordningar for driftsoperatører og kanskje enkelte stillinger i Hammerfest.

 

Du kan jo høyre med Statoil.

 

Ellers har dei fleste godt av å kome seg ut av heimen og bli litt sjølvstendig. Blir du 17 i år? Har du ikkje minst eitt år igjen på skule då?

Lenke til kommentar

Blir 17 i mars. Flytta 200 km hjemmefra når jeg var 15 år og har vært selvstendig siden.

 

Begynte et år tidligere på grunnskolen for å unngå å bli alene i klassen i 10 år på grunnskolen, kommer nemlig fra en liten bygd med få innbyggere ^^

 

Har flere ganger prøvd å kontakte Statoil, men de er ikke særlig flinke å svare :o

Lenke til kommentar
Statoil er nok en av det beste plassene å få lærlingeplass i Norge. Anbefaler deg å prøve å komme offshore(og på en ny plattform). Da jobber 2 uker og har fri 4 uker. Som lærling blir du sendt på mye kurs i friperiodene som du får bra betalt for.

 

Du får veldig bra oppfølging og kommer til å lære veldig masse.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=720779

 

Er selv akkurat ferdig som lærling i Statoil innen prosess. Statoil er verdens beste lærebedrift, så jeg kan anbefale deg jobb der dersom du får tilbud.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1294187

 

 

http://www.aftenbladet.no/energi/olje/Larlinger-vil-til-StatoilHydro-2204058.html

 

http://www.karrieremagasinet.no/Utdanningsmagasinet/Fagretninger/Realfag/Populaert-aa-bli-Statoil-laerling

 

 

Nå har du noe å lese på :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg vil nå si at Statoil er både og på lærlinger. En ting er at de er flinke til å kurse folk og undervise, men jeg ble ikke sjokkert da sensoren min fortalte at Statoil lager lærlingene sine om til papirmøller og ikke praktikere. Så skal jo de sises at Statoil har et eget internkurs som omhandler hvordan man skal gå i en trapp o.l. ;)

 

Dersom du ønsker å jobbe kontor / admin. må du nesten bare sende søknad. Du kan jo ringe dem og forespørre navn og nummer til lærlingeansvarlig eller personalansvarlig som kanskje sitter med disse søknadene. Du må nok regne med at du må flytte på deg dersom du ønsker å jobbe på land. Det finnes ikke rotasjon for annet enn driftoperatører / skiftarbeidere på landanlegg.

Lenke til kommentar

Du må nok regne med at du må flytte på deg dersom du ønsker å jobbe på land. Det finnes ikke rotasjon for annet enn driftoperatører / skiftarbeidere på landanlegg.

 

Mitt største ønske er jo å jobbe til sjøs! Derfor jeg nå angrer på at ikke gikk retningen matros, maskinist eller lignende. Men med min foreløpige utdannelse (Salg, service og samferdsel) kan jeg vel bare glemme å jobbe noe annet sted enn på land? :p

Lenke til kommentar

Mitt største ønske er jo å jobbe til sjøs! Derfor jeg nå angrer på at ikke gikk retningen matros, maskinist eller lignende. Men med min foreløpige utdannelse (Salg, service og samferdsel) kan jeg vel bare glemme å jobbe noe annet sted enn på land? :p

 

Du kan jo ta deg litt ekstra tid på skolebenken og ta matte og fysikk. Da kan du med tiden gå opp til prosessoperatør :)

Lenke til kommentar

Har kontaktet en lærlingplass som ligner på Statoil.

 

Fikk god informasjon om sosiale muligheter og arbeidsmuligheter i bedriften, osv.

Men det er noe jeg ikke skjønner helt. Det er under ferie;

 

5 uker ferie og helger (du får en ekstra feriedag for hvert femte år du er ansatt hos oss).

 

Tror dere at de mener en ekstra feriedag for hver femte dag eller mener de seriøst år?

Høres jo helt rart ut med en dag ekstra hvert femte år :p

Lenke til kommentar

Har kontaktet en lærlingplass som ligner på Statoil.

 

Fikk god informasjon om sosiale muligheter og arbeidsmuligheter i bedriften, osv.

Men det er noe jeg ikke skjønner helt. Det er under ferie;

 

5 uker ferie og helger (du får en ekstra feriedag for hvert femte år du er ansatt hos oss).

 

Tror dere at de mener en ekstra feriedag for hver femte dag eller mener de seriøst år?

Høres jo helt rart ut med en dag ekstra hvert femte år :p

 

Hadde det vært hver femte dag, så ville du fått en ny fridag hver uke. Etter et par år, ville du hatt mer fridager i året enn året har dager, så ville du reist bakover i tid og alt hadde blitt kaos … Så tviler på at det er hver femte dag …

Lenke til kommentar

Hei! Jeg er på ellevill jakt etter en lærlingplass til høsten.

 

Jeg har hørt masse gode rykter om Statoil, og har lyst å prøve meg innen kontor- og administrasjon.

 

Det er jo naturligvis ikke på norsk sokkel, hvor de har 2 uker på og 4 uker av som turnus. Men likevel lurer jeg på om det er noe turnus på land?

Jeg bor jo i Nordland, er for øyeblikket bare 16 år, og tror det kan bli tungt å flytte ned til Bergen/Stavanger hvor jeg ikke kjenner noen fra før i 2 år..

 

Hei!

 

Jeg er kontor-og administrasjonslærling i Statoil, det er en kjempemulighet!

Det finnes flere plasser en bare Stavanger eller Bergen du kan få læreplass. Hvis du sjekker ut http://www.statoil.com/no/Careers/Laerlinger/ApprenticePositions/Pages/default.aspx

 

det finnes i Trondheim, Stjørdal, Harstad, Melkøya osv.

Lenke til kommentar

Hei! Jeg er på ellevill jakt etter en lærlingplass til høsten.

 

Jeg har hørt masse gode rykter om Statoil, og har lyst å prøve meg innen kontor- og administrasjon.

 

Det er jo naturligvis ikke på norsk sokkel, hvor de har 2 uker på og 4 uker av som turnus. Men likevel lurer jeg på om det er noe turnus på land?

Jeg bor jo i Nordland, er for øyeblikket bare 16 år, og tror det kan bli tungt å flytte ned til Bergen/Stavanger hvor jeg ikke kjenner noen fra før i 2 år..

 

Hei!

 

Jeg er kontor-og administrasjonslærling i Statoil, det er en kjempemulighet!

Det finnes flere plasser en bare Stavanger eller Bergen du kan få læreplass. Hvis du sjekker ut http://www.statoil.com/no/Careers/Laerlinger/ApprenticePositions/Pages/default.aspx

 

det finnes i Trondheim, Stjørdal, Harstad, Melkøya osv.

 

Jepp, så det :) Har søkt i Trondheim.

Lenke til kommentar

Hei! Jeg er på ellevill jakt etter en lærlingplass til høsten.

 

Jeg har hørt masse gode rykter om Statoil, og har lyst å prøve meg innen kontor- og administrasjon.

 

Det er jo naturligvis ikke på norsk sokkel, hvor de har 2 uker på og 4 uker av som turnus. Men likevel lurer jeg på om det er noe turnus på land?

Jeg bor jo i Nordland, er for øyeblikket bare 16 år, og tror det kan bli tungt å flytte ned til Bergen/Stavanger hvor jeg ikke kjenner noen fra før i 2 år..

 

Hei!

 

Jeg er kontor-og administrasjonslærling i Statoil, det er en kjempemulighet!

Det finnes flere plasser en bare Stavanger eller Bergen du kan få læreplass. Hvis du sjekker ut http://www.statoil.com/no/Careers/Laerlinger/ApprenticePositions/Pages/default.aspx

 

det finnes i Trondheim, Stjørdal, Harstad, Melkøya osv.

 

Jepp, så det :) Har søkt i Trondheim.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...